AdSense

Tuesday, October 9, 2018

Suka bandingkan dengan Singapura. Nah baca tulisan orang Singapura sendiri.


Orang Malaysia yg sering menghina Negara nya sendiri dan suka membandingkan dengan Singapura. 

Are you an idiot?


Singapore bukan lah a 'Welfare State'. Sedangkan di zaman Najib dengan GST collection sampai ke Nelayan dapat bantuan.

Mungkin awak mengatakan, Salah mereka. Mereka Malas.

Are you an idiot?

Di Semua negara yg ber-demokrasi ada yang akan ketinggalan. Tahukah anda di Singapura kita mempunyai org org tua sehingga umur 70 -80 tahun yg masih bekerja mengumpul 'Cardboard', 'Canned drinks', 'old newspaper' hanya untuk menyara hidup mereka? Malay, chinese or indian and eurasian.  dan ada dikalangan mereka tidak mempunyai rumah?

Tahukah anda juga kita banyak kali ditipu?Bila dijanji kita akan dapat duit simpanan CPF kami bila kami menjejaki 55 tahun, mereka ubah undang undang dan mengatakan pula 63 tahun baru dapat duit kami balik. Sekarang naik lagi 65 tahun. Tahukah anda juga, masa zaman Najib EPF intrest anda adalah 8% lepas tu 5% (tak silap saya, salah betulkan) tiap tahun?

Kami di Singapura CPF interest rate stiap tahun hanya  2.4% dah nak masuk 20 tahun. dan jikalau anda menggunakan duit CPF anda SENDIRI untuk membiayai kos membeli rumah.. AWAK AKAN di charge interest? hanya kerana menggunakan duit anda sendiri. Masuk akal tak?

Are you an idiot?

Singapore kaya dan moden.  ya betul. Yg moden orang orangnya  membangunkan Singapura tetapi siapa yg kaya sekarang? Kerajaan nya atau orang orangnya?

Sedangkan di Malaysia kamu ada mcm mcm policy untuk membantu org org nya untuk terus maju

Are you an idiot?

Najib tak bagus? Aku tidak pernah nampak Kerajaan Singapura bersikap rendah diri dengan kerajaan Malaysia sehingga tibanya Najib's Administration kerana Najib pandai Negotiate business dgn kerajaan Singapura. sedangkan yg lain dtg sini sering diberi agreement yg tidak menguntungkan Malaysia atau berpihak ke Malaysia. tidak pandai negotiate. Seperti Water Agreement.

Are you an idiot?

Kita mempunyai 300,000 pekerja Malaysia disini. kenapa hanya kurang daripada 0.5% sahaja yg hendak tinggal disini dan menjadi Rakyat Singapura? Kalau Singapura itu betul betul bagus, Kenapa mereka tidak mahu menukar Kerakyatan?

Tahukah anda juga, Ramai org Singapura mengumpul duit untuk berpindah keluar negara? US, Canada, Aus, New Zealand, Malaysia, Fiji dan lain lain lagi. 

Jikalau Singapura bagus sangat...Kenapa kita nak keluar? The truth is,Singapore is a bubble and the government will ensure the bubble wont burst. for any really bad news about Singapore, Kau tak akan mendengarnya. apa yg akan keluar ttg Political Activist mcm aku adalah Character Assasination.

Do you still want to be an idiot?

Your choice.

Tulisan FB Bantal Busuk
Grafik FB Barisan Nasional

1 comment: