AdSense

Saturday, August 22, 2015

Negara Pulau Pinang MERDEKA : Selamat Maju Jaya DAP


Penulis cukup bangga dengan kesungguhan kerajaan DAP yang kelihatan seolah-olah komited mentadbir negara Pulau Pinang secara sendirinya.

Mula-mula menubuhkan pasukan keselamatan mereka dengan menafikan kuasa Polis DiRaja Malaysia (PDRM). Kini secara halus pula menolak usaha-usaha penyatuan semangat patriotik dikalangan masyarakat Malaysia.

Nampak sungguh betapa komitednya kerajaan DAP ini untuk mengasingkan negara Pulau Pinang daripada semenanjung Malaysia.

Mungkin ini yang merupakan kemahuan pengundi-pengundi di negara Pulau Pinang agaknya. Usahlah kita menyalahkan kerajaan ini, biarlah mereka sekiranya mahu mengikut jejak langkah Singapura sekalipun. Inikan kuasa DAP. 

Sedang UMNO dan PAS berjaya dipecahkan belahkan dari dalam, usaha dalam gerakan untuk pecah dan perintah ini berterusan tanpa henti.

KENYATAAN MEDIA
PERGERAKAN PEMUDA UMNO PULAU PINANG BERKAITAN LARANGAN MENYERTAI PERARAKAN SAMBUTAN HARI KEMERDEKAAN KE 58 OLEH JABATAN PELAJARAN NEGERI PULAU PINANG

Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang hari ini menyokong penuh tindakan yang dibuat Pengarah Pelajaran Negeri Pulau Pinang, YBhg Dato' Haji Osman Bin Hussain yang mengarahkan semua sekolah di Pulau Pinang agar tidak menyertai Perarakan Hari Kemerdekaan Kali Ke-58 Peringkat Negeri Pulau Pinang yang akan dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Pemuda UMNO Pulau Pinang menyifatkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang adalah sebagai tidak patriotik tetapi hanya ingin mengetengahkan sentimen politik semata-mata. Tindakan beliau itu tepat dan kena pada masanya kerana tema sambutan kemerdekaan bagi negeri Pulau Pinang iaitu "Bersih" yang sememangnya tidak melambangkan semangat patriotik langsung dan hanya cuba mempromosikan perhimpunan haram mereka. Tema mereka juga berbanding dengan tema sambutan pada peringkat kebangsaan iaitu "Sehati Sejiwa" yang mempunyai roh tersendiri seperti kesepaduan, kesefahaman, kekitaan, dan kemanusiaan seluruh rakyat di negara ini. 

Sewajarnya sambutan Hari Kemerdekaan ini temanya haruslah bersifat patriotik dan bukan bersifat sentimen politik dengan ideologi politik kotor mereka yang menyatakan politik mereka sahaja bersih sedangkan pada hakikatnya lebih kotor daripada itu.

Selain itu, Kerajaan Negeri Pulau Pinang menunjukkan sikap tidak hormat kepada Kerajaan Persekutuan dengan membuat tema sendiri berbanding negeri-negeri lain mengikut tema peringkat kebangsaan. Ini menunjukkan sikap kedegilan dan kebiadapan mereka terhadap Kerajaan Persekutuan yang sah diberi mandat oleh rakyat.
Sudah-sudahlah berpolitik sehinggakan ulangtahun Kemerdekaan Negara juga hendak dipolitikkan.

Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang juga ingin mengajak semua rakyat Negeri Pulau Pinang memboikot Sambutan Ulangtahun Kemerdekaan yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang sekiranya terus menghasut rakyat dengan sentimen politik yang cukup menjengkelkan tanpa mengira hati dan perasaan orang lain.

Sekali lagi Pemuda UMNO Pulau Pinang mengucapkan tahniah dan syabas kepada YBhg Dato' Pengarah Pendidikan Negeri yang sememangnya bijak dan bersifat patriotik.

Sekian terima kasih.

'SEHATI SEJIWA'

Salam hormat dari saya,

RAFIZAL ABDUL RAHIM
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang

No comments:

Post a Comment