AdSense

Monday, August 17, 2015

Ahmad Maslan kena boo. Seronoknya jilat lidah rasmi pembangkang!



Kecoh pasal video Ahmad Maslan kena 'boo' di Pontian baru-baru ni.

Cukup seronok ahli UMNO mengutuk dan mengejek sesama sendiri. Inilah politik dalam UMNO. Suka bertelagah sesama sendiri. Bila hendak berhenti pun tak tahu. 

Kerana apa?

Kerana pembangkang sudah berjaya. Dengan membawa persepsi negatif terhadap kerajaan. 

"UMNO / BN rasuah, Jangan jadi bodoh macam Ahmad Maslan" Ungkapan yang sering kali di ucapkan oleh keyboard warrior pembangkang tanpa henti.

Ahmad Maslan terus menjadi mangsa, hanya kerana sifat beliau yang sentiasa bersahaja dan spontan.

Ya, penulis pun rasa Ahmad Maslan macam badut sarkas. Kerana penulis juga terpedaya dengan penyebaran persepsi pembangkang yang tanpa henti ini. Jangan kau meng Ahmad Maslan kan aku! Cukup catchy ayat ini...

Bukanlah hendak menulis pasal Ahmad Maslan sangat pun. Cuma...

Cukup sedih apabila ahli UMNO bersikap biadap kepada pemimpin - ditempat sendiri. Hak, kebebasan dan keterbukaannya agaknya.

Namun mesyuarat yang membincangkan soal parti suatu ketika dahulu dibincang secara tertutup. DAP ketika ini pun akan menutup pintu dewan mesyuarat mereka dengan rapat. Tidak membenarkan mana-mana media untuk membuat liputan apatah lagi wartawan Utusan - akhbar pembela bangsa dan agama.

Hari ini, agensi berita yang cukup kuat mempertahan dan membela parti bernama UMNO bukanlah medium utama sesetengah ahli. Ahli yang kononnya mengaku generasi 'moden' dan terbuka sehingga terlupa kepada agenda halus media pembangkang seperti Malysiakini.

Syabas buat UMNO 'moden' ini kerana menjilat dengan rakus lidah rasmi pembangkang. Media yang ditubuhkan bertujuan menukar kerajaan UMNO / BN kepada cina cauvinist DAP!

Haramkan keluarga anda menyokong dan baca media kolot seperti Utusan. Utusan hanyalah akhbar yang banyak menulis perihal Islam dan Melayu, rasis kan!

Penulis cabar, mana-mana mesyuarat / perbincangan dalaman parti perlulah dijemput sekali media-media pembangkang ini. Agung kan lah mereka ini. 

Tutup pintu rapat-rapat kepada agensi berita mainstream seperti yang pernah berlaku di Tropicana, ibupejabat PKR.

Agensi berita seperti Utusan juga tak perlu lagi berasa sedih, jika suatu masa dahulu wartawannya tidak dibenar membuat liputan di Dewan Undangan Negeri dinasti Lim Gun Eng dan kini diusir pula dipintu masuk Pejabat UMNO / BN. Sedarlah, mereka tidak memerlukan Utusan lagi. Mereka sekarang lebih percaya dan yakin pada Steven Chan - bos Malysiakini yang cukup bebas dan terbuka, katanya...

Kata pujangga : Ahli PKR baik muda mahupun tua, turun ke jalanraya bersolidariti untuk ketuanya Anwar Ibrahim walaupun didapati bersalah oleh mahkamah.

No comments:

Post a Comment