AdSense

Monday, June 2, 2014

Apa DOSA ibu Dyana?



Ibu kepada calon DAP yang kalah pada PRK Teluk Intan, Dyana Sofya, Yammy Samat adalah seorang ahli UMNO dan pernah menjadi Setiausaha UMNO Bahagian Ipoh dari 1976 hingga 1980.

Apa cerita ni desak-desak orang tua tu dipecat?
Makcik ni dalam kenyataannya hanya membiarkan keputusan dibuat Majlis Tertinggi UMNO, kerana beliau dilihat enggan keluar parti...

Kenapa ada pihak hendak desak dia dipecat? Apa salah orang tua ini? Hanya kerana gagal mendidik anak supaya menyertai UMNO?

Biarlah makcik ini terus bersama -sama UMNO jika itu perjuangannya... Janganlah kerana anaknya DAP maka dipaksa makcik ini dipecat, seolah-olah hanya kerana berbeza fahaman parti politik. Desakan dipecat ini seolah mahu memberi 'kata dua' kepada makcik ini samada memilih parti atau darah daging sendiri...

Dah namanya mak, takkan nak mengenepikan anak pulak...
Cuma makcik ini mungkin boleh diperhatikan sahaja, kot-kot dia jadi 'perisik' buat parti lawan...
Jawatan yang dipegang mungkin boleh dipertimbangkan...
Hakikatnya, selaras dengan amalan demokrasi, tidak perlulah sehingga bertindak memecat makcik ini hanya kerana anaknya 'boneka' DAP.

JAUHI SIFAT BUSUK HATI :)










17 comments:

  1. Ini parasit perisik...

    ReplyDelete
  2. Jangan letak gambar TDM. Di tak pernah naik ke atas pentas NGOs yang Marina sertai. Itu bezanya saperti mana Yammy naik keatas pentas DAP.

    ReplyDelete
  3. perbandingan yang sangat berbeza. marina tidak pernah melangkahkan kaki ke gelanggang politik. ayahandanya juga tidak pernah memberikan sokongan terbuka kepada perjuangan marina.

    memang ada peruntukan dalam perlembagaan umno, tindak tanduk yammy boleh diambil tindakan, gantung atau tarik keahlian kerana berkemmpen untuk parti lawan dalam pilihanraya. ikutlah perlembagaan, bukan ikut suka2 hati sendiri. kalau tak nak ikut perlembagaan, ahli lain pun akan buat cabut bendera umno campak ke tepi jalan seperti yang berlaku di pandan indah pada pru lepas. yang cabut bendera tu pegang kad ahli umno shah alam marahkan umno sebab kerjanya tidak dibayar. sampai sekarang tidak ada tindakan di pihak umno. yammy ni terang-terang sokong anak dia calon dap. takkan lembaga disiplin umno bodoh sangat tak hormat perlembagaan.

    ReplyDelete
  4. http://selangorchronicle.blogspot.com/2014/06/yammy-daud-dan-dyana-sofya-contoh.html?spref=fb

    ReplyDelete
  5. MARINA NI JENIS TUNJUK BAIK TAPI PERANGAI TAK BAIK. TAK PAYAH LE NAK SELINDUNG DI BELAKANG BAPAK AWAK YANG SEMEMANGNYA ORANG BAIK-BAIK. SELAGI MARINA BERSEKONKOL DENGAN PENGKHIANAT PENGKHIANAT NEGARA DAN MUSUH MUSUH ISLAM SELAGI ITULAH MARINA TIDAK DILIHAT BAIK, SEBALIKNYA MUNGKIN HATINYA JENIS YNAG DENGKI SEBAB MUNGKIN DIA ADA WAWASAN TERSIRAT SAPERTI PENGKIANAT BANGSA DAN AGAMA.

    ReplyDelete
  6. Mmg patut dipecat pun.....lu pikirlah sendiri!

    ReplyDelete
  7. Marina Mahathir? Tak usah komen le.....pompuan ni lain sikit....takada ciri2 muslimah pun.....

    ReplyDelete
  8. Pecat ajelahh... perlembagaan UMNO cam mana?

    ReplyDelete
  9. Mungkin penulis tak faham makna PENGHIANATAN!

    ReplyDelete
  10. Marina Mahathir? Who is she?

    ReplyDelete
  11. Bro lu punya tulisan mcam rba....kasi tutup lu punya blog...atau pindah kem rba...tulisan lu mcam budak x lulus spm....

    ReplyDelete
  12. marina lain..dyana lain..dua watak yg berbeza..sekor nya ingin nak glamout dlm politik sambil memperkecilkan kedaulatan melayu..tetapi yg sorang lain tu sekadar tunjuk muka dan dipergunakan NGO sebab latarbelakangnya tetapi tidak begitu aktif...jadi fikir fikir la sendiri.

    ReplyDelete
  13. Sebenarnya Pn Yammy telah melakukan kesilapan besar melakukan penentangan prinsipnya sebagai seorang ahli Umno yang sudah berikrar mempertahankan kedaulatan bangsa Melayu,Islam dan raja-raja Melayu, kesilapannya apabila naik kepentas bersama DAP, terang2 menentang ketiga-tiga perkara disebutkan diatas.

    ReplyDelete
  14. Hello mat , DAPigs ini musuh utama umno , pas dan pkr cuma macai yang boleh diberi kesedaran atau boleh di ubati bila dah nak mampus nanti , tapi Dapigs mati hidup balik pun mereka tidak dapat menerima perjuangan umno , islam dan bangsa melayu , Jadi disana sudah jelas ia bukan lagi musuh utama bangsa melayu malah boleh menlenyapkan asal usul bangsa melayu dan islam di bumi malaysia ini , Perjuangan politik adalah untuk berkuasa dan mengubah segala dasar negara dan boleh menjadikan bangsa melayu dan islam lupus kalau kuasa ditangan mereka berbeza dengan NGO mereka bukan gerakan politik , mereka cuma menjadi setakat pendesak atau pengacau tapi kuasa penentu atas kuasa pihak yang memerintah iaitu parti politik jadi status Marina berbeza dari Diyana dan ibu nya yang terangx2 membantu parti politik yang mahu kuasa untuk melenyabkan kuasa melayu islam ini sangat bahaya bagi bangsa melayu jadi status diyana dan mak dia boleh kategori pengkianat , Marina walau pun dia bergambar dengan nurul izzah dan bersama ambiga atau ada menunjuk pendapat sonsang dan bodoh yg cuma NGO yg tak boleh berkuasa tapi dia tidak menjadi ahli dan penyokong Dapigs untuk mendapat kuasa politik bagi menghapuskan kuasa melayu isalm seperti Diyana dan Ibu nya ini sangat bahaya.

    ReplyDelete
  15. Tak dosa kau kata? kau dah terpikat dgn anak dia ke? Cerita blog kau menjelaskan ketidakmatangan kau dalam arena politik dan kuasa melayu di Malaysia

    ReplyDelete
  16. kalau perlembagaan umno kata boleh pecat, pecat lah apa lagi,,ahli umno berjuang untuk ugama bangsa dan Negara, tapi dia sokong parti yang membenci bangsa melayu, Negara melayu, ugama melayu...kalau tidak di ambil tindakan ianya akan menjadi satu contoh buruk yang orang lain akan meniru...tapi pecatlah dengan cara mengikut peraturan perlembagaan, supaya UMNO tidak akan di ambil tindakan oleh ROS atau mana mana pihak berkuasa...hidup UMNO, hidup Melayu, hidup Islam di Tanah air melayu..

    ReplyDelete