AdSense

Sunday, May 12, 2013

Hadi Awang MARAH bila Ustaz Nasha mahu Perpaduan UMNO - PAS?


UMNO dan PAS perlu bersatu dalam meneruskan agenda kedua-dua parti itu demi mengukuhkan kedudukan agama Islam dan bangsa Melayu di negara ini

Bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa berkata, PAS yang telah memulakan usaha itu akhirnya tidak berkesampaian atas faktor perubahan landskap politik selepas Pilihan Raya Umum 13 (PRU13).

"Bagi saya penyatuan PAS dan UMNO mesti menjadi agenda berterusan. "

Cuma saya tidak boleh terima apabila ada yang hendak usahakan lagi penyatuan PAS dan UMNO ada yang mengatakan muka mereka hendak diludah... Ini ajaran agama mana?" katanya ketika berucap pada program Wacana Kepimpinan Survival Ummah di sini, hari ini.

3 comments:

  1. Kalau x silap aku dlm Quraan ada sebut:

    1. " Sesungguhnya syaitan itu sgt suka supaya kamu(umat Islam) berpecah belah". Jadi siapa2 yg tak mau sgt kearah penyatuan umat maknanya depa semua ni bersekongkol dgn bapak setan lah.

    2. " kerja setan itu ialah cuba meggambarkan sesuatu yg buruk supaya dipandang baik oleh manusia". Perpecahan sesama umat itu adalah sesuatu yg buruk tetapi Nik Aziz dan Hadi Awang cuba menggambarkan seolah-olah ia sgt baik untuk umat Islam dan perpaduan itu yg ditolak.. Jadi siapa yg menjadi penolong setan ??????

    3. Aku tak heran sgt kerana Nik Aziz pernah kata suatu ketika dulu yg dia sanggup berkawan dgn setan asalkan setan2 itu sanggup membantu PAS !!!!

    4. Yang sebenarnya Nik Aziz tu meroyan sebab Sultan Kelantan tolak dia jadi MB yg baru ni. sebab tu la dia marah2 sgt. Mungkin Sultan Kelantan dah sedar yg Nik Aziz ni memang jadi ejen pemecah belah umat Islam dan org suruhan DAP dan wajar di reject. Daulat Tuanku !!!!

    ReplyDelete
  2. BN patut melantik Ust Nasa sebagai Senator . Beliau masih ada ramai penyokong dikalangan ahli2 pas yang boleh menjurus kearah perpaduan umno-pas. Tokoh2 lain seperti Dr hasan ali jg boleh dipertimbangkan

    ReplyDelete
  3. Farid,
    Aku setuju saranan kau!

    Sambil-sambil berblog
    Jom join aku kempen beli produk orang Islam di TendangTerajang

    Bantuan untuk menambah maklumat diperlukan

    ReplyDelete