AdSense

Friday, August 10, 2012

BONGKAR LAGI!!! kroni kerajaan PR arah sekat air!


Beginilah sikap kepimpinan kroni kerajaan pakatan rakayat yang memandang remeh akan permasalahn rakyat. Merka hanya tahu menuding jari kepada orang lain sahaja.

Begitu mudah pentadbiran kerajaan negeri pakatan rakayata ini bukan?

Apa yg belaku di negeri selangor dilihat sangat rumit dan membebankan rakyat. Ini adalah kerana sikap kerajaan negeri yg memandang sebelah mata dan hanya tahu memikirkan kuasa politik mereka dan kroni kroni mereka.

Dikhabarkan sudah terbongkar disebalik apa yang berlaku hari ini.
Ini mungkin kerana keberkatan bulan Ramadan dan apa yang pasti, setiao kebenaran itu pasti menang.

Kroni kerajaan negeri selangor dibawah pentadbiran PKR didakwa menggunakan kuasa politik rakus dengan bertindak memberi arahan supaya menyekat air di negeri itu.

Petikan portal KL POS bertajuk : BN SELANGOR MAHU PENJELASAN DAKWAAN PENGARAH KDEB ARAH PENGURANGAN AIR TERAWAT SEJAK 2011

" Mengapa Suhaimi mengeluarkan arahan tersebut kepada ABASS. Kami mahu tahu adakah pihak KDEB atau Kerajaan Negeri ingin melakukan sabotaj terhadap rakyat Selangor dan Syabas. "Mengapa pihak Syabas yang disalahkan sedangkan kawasan yang mengalami gangguan dikendalikan oleh ABASS.  Siapakah yang mengarahkan Suhaimi supaya mengeluarkan arahan tersebut," katanya. 

Mohd Zin juga menuntut pihak yang bertanggungjawab memberikan penjelasan dan menjawab persoalan ini kerana sebelum ini kerajaan Negeri hanya menunding jari dan menyalahkan pihak lain jika berlakunya krisis air terutamanya di kawasan Kajang dan Balakong. Beliau turut menempelak sikap kerajaan negeri Selangor dan Pakatan Rakyat yang terus mempolitikkan isu air tanpa ada titik noktah serta masih lagi tidak mampu menjawab dengan kemas fakta dan angka yang telah dikemukakkannya. 

Beliau turut memberitahu fakta bahawa lebih kurang 234 projek pembangunan terpaksa ditangguhkan kerana tiada jaminan bekalan air dapat disediakan langsung tidak dinafikan oleh pihak kerajaan negeri dan telah mengakibatkan pembangunan negeri Selangor terbantut. BN Selangor juga kecewa dengan sikap exco Selangor, YB Au Yong Heng Hua yang melakukan demonstrasi di pejabat Syabas Kajang seolah-olah masalah air ini bukan berpunca dari kelemahan Kerajaan Negeri. "Adakah beliau lupa bahawa beliau kini merupakan kerajaan yang memerintah.

Adakah beliau tidak tahu tanggungjawab kerajaan negeri ialah menyediakan bekalan air bersih kepada rakyat. Mengapa masih mahu mengelirukan rakyat tentang isu ini," kata Mohd Zin. Beliau juga berkata BMN Selangor mempunyai maklumat saham 15% yang dimiliki oleh KDEB dalam Syabas turut dicagarkan kepada sebuah bank bagi tujuan mendapatkan pinjaman sebanyak RM250 juta bagi kegunaan tertentu.

No comments:

Post a Comment