AdSense

Friday, August 10, 2012

13 Mei 1969 : Hasrat bina empayar sendiri dengan laungan 'Malai Si' (melayu mati)

Bila kita bercakap pasal kisah tragedi 13 Mei, maka ramailah yang mengatakan kita sebagai rasis.
Sedangkan kita kembali imbau sejarah lampau supaya ia tidak berulang lagi.
Ia tidak lain hanya mahu memperingati peristawa itu amatlah teruk sekali.
Sedar tak sedar, dalam kita mencari kembali cerita sejarah negara, nama Kit Siang begitu megah berdiri.
Dan pemimpin DAP ini begitu takut tatkala rakyat mahu kembali mengimbau sejarah lampau yang ternyata membuatkan Kit Siang berasa tidak senang hati.
Suara Lensa bukanlah blog rasis maka tidak terlintas langsung mahu memburuk-burukkan kaum Cina.
Apa yang cuba sampaikan adalah, berhati-hatilah dengan golongan-golongan komunis yang masih tidak berputus asa untuk merampas dan membina empayar milik mereka dalam negara tumpah darah kita, Malaysia.
Alan Yun, pelakon berbangsa Cina yang berlakon dalam filem Tanda Putera arahan Shuhaimi Baba kini pasti tertekan dengan cemuhan yang diterima akibat melakonkan watak dalam filem berkenaan.
 "Pada mulanya memang sukar untuk membawa watak ini, tapi dengan kerjasama pengarah dan pelakon yang lain, saya berjaya 'meletakkan' diri saya dalam watak tersebut.
"Semasa penggambaran ini dijalankan, memang saya seorangs sahaja yang berbangsa cina, secara tidak langsung saya dapat bayangkan situasi yang akan saya bawa dalam filem ini,"

1 comment:

  1. http://eyeshield21-along.blogspot.com/2012/08/malaysia-sejahtera-tanpa-pakatan-rakyat.html

    ReplyDelete