AdSense

Monday, September 12, 2011

Kenapa Kita Baik dengan Komunis? INI JAWAPANNYA

Pembangkang di Malaysia yang tiada isu....
Mereka buat cerita pula konon-konon nak 'back-fire'?
Di pusing cerita, cakap Malaysia hari ini adalah sahabat negara komunis.


 "Komunis sekarang lain, komunis dulu lain, dulu mereka ingin kuasai negara dan sebarkan ideologi yang tak beri hak kepada rakyat.Kita baik dengan negara komunis sekarang kerana mereka telah tinggalkan ideologi lama mereka,”- Najib Tun Razak

Macam biasa, mereka balun, kita counter balik.
Tak macam mereka, kita tanya, mereka sampai sekarang tak dapat jawab.

1. Jam Omega?

2. Kenapa perlahankan suara Hassan Ali, Exco Negeri, Jawatankuasa Agama? Kerana beliau sokong JAIS? Apakah setiap yang benar itu harus ditutup demi politik?

3. Apa motif nak laksana pemilihan jawatankuasa masjid? Sedangkan ia pernah dilaksanakan sekitar tahun 1960an dan ia penyebab Melayu berpecah-belah!

4. Etc, etc, and etc



Mat Sabu memperjuangkan komunis.
Karpal Singh tak setuju.
Mereka kata mereka dalam pakatan rakyat akan membincang dahulu sesuatu perkara sebelum dibawa keluar.
Apabila semua sudah sebulat suara, maka barulah dibawa keluar isu tersebut.
Apabila kita cakap mereka didalam pakatan rakyat tidur sebantal berbeza mimpi, mereka secara tegas menafikan.
Tapi apa yang berlaku hari ini menunjukkan betapa tidak sebulunya mereka.
Jadi jelaslah mereka bekerjasama hanya untuk kepentingan diri sendiri.
DAP mahu pengundi Melayu.
PAS mahu pengundi Cina.

1 comment:

  1. Najib PM kata 'kominis dulu tak sama dengan kominis sekarang'. Kalau ikut logik najib, kominis sekarang sudah baik tidak lagi mengganas dan tidak lagi mendatangkan bahaya kepada negara..ini bermakna mana-mana rakyat yang ingin menganut ideologi kominis tidak lagi merbahaya dan mengancam keselamatan negara..sebab itulah beliau sedia berbesan dengan anak pemimpin Kazakhstan, sebuah negara berfahaman komunis dan lama di bawah jajahan Rusia.Jika benar kenyataan Najib itu ikhlas, mengapa pula kerajaan di bawah telunjuk beliau menahan enam pemimpin (Parti Sosialis Malaysia) PSM dalam Ordinan Darurat kerana tuduhan cuba menghidupkan fahaman komunis.Seolah-olah kalau Umno yang mengadakan hubungan dengan komunis, maka komunis itu komunis baik; kalau parti lain asalkan bukan Umno, maka komunis itu komunis jahat. Inilah keistimewaan najib..beliau boleh menipu kita dengan selamba je! Maka, sesiapa yang nak mengadakan MoU dengan mana- mana kumpulan parti yang dianggap komunis, kena tanya Umno dahulu kerana hanya Umno dapat membezakan mana komunis baik, mana komunis yang bahaya..kalau nak tahu sesuatu negara itu dijajah atau tidak kena tanya Prof anak keling atau mantan perdana menteri Madey!

    ReplyDelete