Monday, August 1, 2011

Sogokan pakatan : Bininya nak failkan saman, bukti tak terima qada' dan qadar


YDP Agong sudah pun bertitah bahawa perhimpunan haram jalanan ini membawa banyak keburukan dari kebaikan. Sebanyak beribu-ribu laporan polis seluruh negara membantah perhimpunan haram bersih2.0.
tapi masih ada yang berdegil. Sudah tahu ia membawa keburukan tapi masih nak buat juga. Jadi, terimalah akibat dari pilihan anda. Senang je, macam ni, anda sudah tahu mencuri itu adalah satu kesalahan tapi anda buat juga jadi terimalah akibat dari tindakan anda itu, anda mungkin ditangkap, anda mungkin juga dipotong tangannya. Jadi janganlah salahkan orang pula.

Menurut laporan Bernama, "Tujuan saya ikhlas dan ini adalah penting untuk saya dan keluarga kerana mereka perlu mengetahui bagaimana cara kematiannya kerana suami saya sentiasa sihat sebelum ini dan tiada tanda-tanda dia mengalami apa-apa sakit yang serius," isteri Baharudin Ahmad.

Ikhlas atau disogok pihak tertentu?
Mengetahui bagaimana? Mungkin daulat dari YDP Agong, mungkin doa dari orang-orang yang membantah perhimpunan haram tersebut.
Sentiasa sihat? Yang hidup itu pasti MATI. Itu kuasa Allah S.W.T.

2 comments:

  1. Memang pun lagi pun raya nk dekat. Buat2 duit raya kot. Sudahlah tahu kak , insaflah suami tu dah tahu ada penyakit jantung nape paksa suami tu sertai himpunan haram. Nape nak saman polis ? Saman ambiga sekalilah. Kata penganjur akan menyediakan segala keperluan semasa menyertai himpunan tersebut. Inilah isteri yg membunuh suaminya sendiri ( tidak tegah dan menjaga keselesaan ,kesihatan dan kebahagian suami SEPATUTNYA akan perlu menasihati suami agar menjaga kesihatan / jgn terlalu tertekan nanti jantung jem kan dah mati)kemudian nak untung dari kematian suami. SubhanaAllah.. tidak redha dengan qada' dan qadar . Yang Si Isteri lak punya bangsat adalah pengikut tegar Ambiga.. Aku yakin itu org berputih mata aje. Dah Tentu nama pun Hinpunan Haram.. Nanti dapat duit saman pun haram.. Sepatutnya bagilah ketenangan roh suami kat alam kubur. JGNLAH IKUT PERANGAI SI KAFIR .

    ReplyDelete
  2. ini ada can jadi 'janda kaya' ni. jadi janda ada 'benda' kata Mat Sentul!

    ReplyDelete