AdSense

Tuesday, August 9, 2011

Raja dilindungi, pengkhianat ditentang !

Suatu ketika dahulu, Tanah Melayu mempunyai pahlawan-pahlawan terbilang yang begitu kental menetang penjajah. Pahlawan ini begitu sayangkan negara mereka dan penduduknya. Pernah suatu ketika pahlawan ini berlawan sesama sendiri semata-mata mahu menyelamatkan penduduk kampung.

"Beberapa trak Jepun sampai menangkap dan mengikatnya semula. Mereka pun berbincang lagi sekali. Keputusan perbincangan kali ini adalah mencari jaguh an dari kampung lain untuk diadukan kekuatan dan sekiranya mereka enggan untuk berlawan, maka mereka akan menyeksa orang kampung. Maka berlawanlah mereka sepertimana yang dikehendaki Jepun untuk mempertahankan penduduk kampung masing-masing. Namun sekian lama berlawan kelihatan seri sahaja. Haji si jaguh an dari Sungai Bakau hanya cedera ringan patah gigi sahaja setelah lama berlawan."
Selanjutnya

Dan ada dikalangan pahlawan ini begitu menjaga Raja mereka.

"Datuk Bahaman tinggal di Peramu, Mat Kilau tinggal di Paya Besar dan Tok Gajah tinggal di Rompin, mereka tidak boleh berjauhan dengan Raja."
Selanjutnya 


Kalaulah Melayu dalam PAS dan PKR berjiwa kental sepertimana pahlawan-pahlawan ini, sudah pasti puak-puak haram yang tak kenang budi ini tidak akan berani buat perkara-perkara seperti apa yang berlaku di Malaysia sekarang...


No comments:

Post a Comment