AdSense

Sunday, January 5, 2020

MASZLEE DAN KAMBING HITAM


1. Maszlee pertahan kata dia bukan letak jawatan atau dipecat tapi akur nasihat PM (yang juga boss parti PPBM, satu parti dengan Maszlee). Bodoh apa siakkk kenyataan dia.

2. Puak PPBM mahu 'kuota' dikekalkan kepada parti itu untuk mengisi jawatan Menteri Pendidikan. Pertahan kuasa veto PM untuk melantik. Tapi beberapa parti lain dalam PH mahu PM bawa ke meja Kabinet. Madey jangan pandai-pandai buat keputusan sendiri. Macam tulah maksudnya kot.

3. Madey tak 'attack' Maszlee. Ada dengar Madey berlaga angin dengan Maszlee sebelum ni? Tak ada. Gila kau Maszlee ni balaci paling taksub pada Madey kot. Ibarat kata, Madey suruh makan taik pun dia makan?

4. Mungkin ada beberapa menteri (bukan parti PPBM) yang jadi perhatian Madey sebenarnya. Nak buang dan diganti dengan puak PPBM. Ini saja peluang yang ada untuk selamatkan Malaysia eh silap, selamatkan kroni Madey sebelum jawatan PM diserahkan kepada Anwar (entah jadi entah tidak. Silap2 boboi jadi PM). Sudah tentu Madey akan guna senjata perkauman. Kononnya ini demi maruah Melayu lah itu lah ini lah. Kira dia nak kata dia pejuang Melayu lah. Haptuih sekali dengan kahak!

5. Ingat Madey, ingat anak beranak dia (sampai ke cucu) dan kroni. Tak ada yang lebih penting dari itu. Sekor kena korban, berbilion ekor yang lain akan diratah.

SUARALENSA
5 JANUARI 2020

No comments:

Post a Comment