AdSense

Wednesday, November 6, 2019

1MDB : 𝐌𝐈𝐒𝐓𝐄𝐑𝐈 𝐌𝐄𝐍𝐆𝐀𝐏𝐀 𝐃𝐎𝐊𝐔𝐌𝐄𝐍 𝐉𝐔𝐒𝐓𝐎 𝐗𝐀𝐕𝐈𝐄𝐑 𝐓𝐈𝐃𝐀𝐊 𝐃𝐈𝐆𝐔𝐍𝐀𝐊𝐀𝐍 𝐏𝐈𝐇𝐀𝐊 𝐏𝐄𝐍𝐃𝐀𝐊𝐖𝐀𝐀𝐍 𝐓𝐄𝐑𝐉𝐀𝐖𝐀𝐁!


𝐌𝐈𝐒𝐓𝐄𝐑𝐈 𝐌𝐄𝐍𝐆𝐀𝐏𝐀 𝐃𝐎𝐊𝐔𝐌𝐄𝐍 𝐉𝐔𝐒𝐓𝐎 𝐗𝐀𝐕𝐈𝐄𝐑 𝐓𝐈𝐃𝐀𝐊 𝐃𝐈𝐆𝐔𝐍𝐀𝐊𝐀𝐍 𝐏𝐈𝐇𝐀𝐊 𝐏𝐄𝐍𝐃𝐀𝐊𝐖𝐀𝐀𝐍 𝐓𝐄𝐑𝐉𝐀𝐖𝐀𝐁!

Sekitar perbicaraan 1MDB hari ini 6 November 2019....

Abang kakak semua ingat tak Xavier Justo? Ala..mamat yang dijulang sebagai whistleblower oleh PH dalam kes 1MDB tu...

Selepas PRU ke 14, dia disambut bagaikan wira di sini oleh PH. Siap Atok M jumpa dia di Pejabat Perdana Menteri.


Xavier Justo kononnya telah datang ke Malaysia dan telah menyerahkan dokumen-dokumen penting dan pendrive berkenaan penyelewengan DSN dalam kes 1MDB!
Ketika dia di pejabat SPRM menyerahkan bahan bukti media sempat mewawancara beliau!
Mahacai pada ketika itu kata habislah Najib. Checkmate.

Anehnya, Justo tidak disenaraikan sebagai saksi pendakwaan dan segala dokumen dan pendrive yang diserahkannya tidak digunakan oleh pasukan pendakwaraya.
TS Shafee telah memohon kepada mahkamah dokumen-dokumen tersebut dan hari ini telah digunakan!

TS Shafee tunjukkan kepada Shahrol perbualan email antara Tarik Obaid dan Patrick Mahoney bertarikh 7 Ogos 2010.

Perbualannya berkisar tentang apa yang perlu diberitahu kepada Perdana Menteri termasuk jangan menyembunyikan fakta kerugian sebenar. Najib perlu diberi gambaran bahawa pelaburan ini adalah pelaburan yang menguntungkan.

TS Shafee akhirnya tanya kepada Shahrol, "Adakah engkau setuju yang berdasarkan transkrip email ini, perbualannya adalah berkisar tentang menyembunyikan fakta sebenar dan memperdayakan DSN?"

Shahrol jawab, "Berdasarkan transkrip email ini...ya mereka sedang cuba memperdayakan Perdana Menteri Najib."

TS Shafee senyum dan kata, "Saya gembira dengan jawapan ini."

BOOM!!!!!

Macam mana nak sabitkan Najib korup ni??? 🤣
Sekarang kita dah tahu kenapa Justo dan dokumen-dokumennya tidak digunakan oleh KERAjaan PH!
Ia sebenarnya mendedahkan yang DSN tidak terlibat dalam salah laku.

Kerana itulah Peguam Negara Switzerland menegaskan selepas berjumpa Tommy Thomas bahawa DSN tidak termasuk dalam senarai 6 orang yang disiasat dan dikehendaki Switzerland  berkenaan kes salah laku melibatkan 1MDB!

Link: https://www.themalaysianinsight.com/s/195046

#Note: Pendedahan ini pasti tidak akan mendapat liputan di Buletin TV3 dan Astro Awani. 😝

Dari FB Nabeel Naqie

3 comments:

  1. Betul ke anak cina Jolo dah bertukar dari beruang menjadi cacing, kemudian menjadi ayam dan terakhir sekali telah bertukar menjadi babi? Ianya amat memeningkan pihak polis? Tanye je?

    ReplyDelete
  2. Perangai Kepala Penipu berkawan dengan akhlak kepala perompak.

    Perangai si Brother Penipu.. bila hampir di puncak kuasa iman nya makin tebal mula cakap pasal kemiskinan dan rasuah, fitnah jijik serta islam yang murni tetapi bila tersungkur dipintu kuasa maka pentas gereja jadi ucapan, acara wail..!!wail..! dengan nandiek di dahi pun turut di calit pakai macam sami hindu, pentas LGB mula dijejak, pentas pluralisma murtad dan liberalisma seantero dunia mula dijelajah dan hukum islam yang hukum yg lapuk mula didendangkan, acara guling guling atas jalanraya dilancarkan.

    Itu la perangai manusia si Brother Kepala Penipu..tunggu bila tersungkur kali ke 2 di puncak kuasa maka perangai lama akan kembali semula.

    Alangkah malangnya, spt api dalam sekam musuh azali PKR Aljub terlalu percaya dengan insan bernama Mahathir.

    DOLU ATOK KATA 3 MINGGU AJER
    SKANG SUSAH PULAK NAK KATE
    BANG NON TAK LANGGAR KERR..??
    LIDAH BERCABANG TU KO NAK CAYE..?
    PUII..! JUMPA ULAR JUMPA PARIA
    HAAAH..! LU FIKIR SENDIRI LAH YER..!?

    kikikikiki...!!

    Sudahlah wujudnya nama PKR itu adalah untuk melawan kezaliman Mahathir ketika Anwar dipenjarakan dan dianiaya seluruh keluarganya oleh insan berkuasa ketika itu.

    Tetapi melayu memang mudah lupa, Anwar mudah sangat lupa kikiki..!!, dia lupa sampai lebam biji mata dia masa dalam penjara, takkan dia sudah jadi hilang ingatan.

    Masa dia dipenjarakan kerana isu liwat, ketika gerakan ingin mendesak Najib turun pada tahun 2015 berkumandang, Mahathir menyusun perjalanan untuk menjatuhkan Najib, wujudkan PPBM, menjadi rakan parti lain, DAP, PAN, PKR, menjadi kawan dengan jenama Pakatan Harapan.

    Ikutkan kemenangan PH semasa PRU lepas adalah kerana Mahathir, tiada siapa dapat menyangkal hal ini, Anwar sedar atau tidak, mengapa Mahathir beriya inginkan Putrajaya kembali, selain berdendam dengan Najib, strategi panjang Mahathir ini adalah untuk menengelamkan terus jenama PKR dan presidennya.

    Sekarang nampak bukan PKR dalam kerajaan PH ibarat langau yang tiada apa-apa?

    Isu pecah dua antara kem Azmin dan Anwar sendiri lebih nampak akan keretakan maksimum parti PKR sebenarnya.

    Rakyat menyambut kemenangan Pakatan Harapan dalam PRU ke-14 dengan sejuta harapan. Harapan mereka, Malaysia Baru tanpa kronisme, nepotisme, rasuah dan salah guna kuasa. Malaysia Baru dengan barisan Kabinet yang sangat berintegriti, berjiwa besar dan sangat prihatin masyarakat.

    Malangnya bukan itu yang mereka dapat.

    Bahkan negara sentiasa dalam keadaan bergolak. Lantaran PH juga sedang bergolak. PKR sedang bergaduh teruk sesama sendiri. Bersatu sedang diasak rapat. DAP semakin menunjukkan belang. PAN pula baru belajar cara bermesyuarat agung.

    Adakah Tun Mahathir mampu terus bertahan di dalam PH? Mampukan DAP dan PKR terus bersabar dengan karenah Tun Mahathir? Adakah Tun Mahathir akan digugurkan secara paksa? Apakah pula strategi Tun Mahathir seterusnya?

    Selamat datang ke fasa terbaru pergolakan di dalam PH.

    Buat Anwar, anda sudah nampak permainan Mahathir untuk mengenakan anda buat kali keberapa pun tidak tahu, masih tidak sedar-sedar?

    Baik jadi kayu jelah kalau tidak melawan.. kikikikikiki..!!

    Bila kepala penipu berkawan kepala perompak... lu fikir sindri ..!!

    Padan muko kau...!!


    formulaturunharga = #bmf

    ReplyDelete
  3. kalau hidup hanya landaskan kan caya ke fitnah, lps tu reka fitnah utk menang, lps tu fitnah, 90j entah kemana, di ratik hari² maka khadam² yg cerdik pun dah jadi bodoh dgn banggang.

    ReplyDelete