AdSense

Sunday, September 29, 2019

Staff menteri PH dikerah balun @NajibRazak tapi makan diri sendiri


1. Sekarang semua pemimpin PH gelisah dan takut pada bayang-bayang sendiri. Bila kena 'attack', mereka akan kerah apa yang ada untuk menegakkan benang basah. Sebelum ni ada menteri yang guna kepala surat kementerian untuk main politik peribadi. Kali ini, mereka guna kakitangan aka penjawat awam untuk membela mereka.




2. Celah mana pelabur lari masa zaman DSN jadi PM? Di Asia, Malaysia berada di tempat ketiga selepas China dan India, yang menerima kemasukan dana asing setakat tahun ini (zaman Najib dan BN menjadi kerajaan) sebanyak RM3.4 bilion.


3. Pelabur asing mula lari lepas 9 Mei 2018 iaitu selepas bermulanya PH jadi kerajaan. Setakat hujung tahun 2018 sebanyak RM10.57 bilion pelabur asing lari dari Malaysia.


4. Salah Najib dan BN juga? BELIAU kau!

5. Ya Najib memang tengah fokus pada kes yang sedang dihadapinya. Dah kata pembelian2 sebelum ini adalah untuk pembesar negara luar. Bertukar hadiah itu budaya mereka. Najib bagi hadiah pun, manfaat dia pada rakyat. Kau rasa Arab Saudi suka suki nak bagi kouta haji tambahan kepada Malaysia kalau tak ada hubungan akrab pemimpin? Tengok sekarang berapa je kouta haji? Dah tak macam dulu. Sebab apa? Baru memerintah PH terus tutup Pusat Keamanan Antarabangsa Raja Salman. Busuk hati sungguh! Terbaru, peguambela Najib gesa pendakwaraya segera bawa balik Jho Low ke Malaysia. Cepatlah sikit. Sebelum ni pemimpin PH kata tahu sangat mana Jho Low. Sembang kari. Kau nak penjarakan Najib ke tak ni??? Seriuslah sikit buat kerja. Oh ya, jangan lupa baca balik kenyataan saksi-saksi di mahkamah. Kau 'budak law' mesti tahu.

6. Pasal bos dia kononnya hanya makan sekali sehari pun nak cerita. Kau ikut dia 24/7 ke? Apa jaminan kau yang dia tak keluar untuk meeting sulit? (Tolong jangan terbayangkan 'meeting' di Sandakan). Teringat cerita anak Menteri Kewangan DAP yang kata apak dia tak tidur. Kononnya kerja kuat sampai 'tertidur' dalam Dewan Rakyat. Eh gambar atuk dia Lim Kit Siang pun ada tidur.

7. Juga kononnya boss dia hanya meeting dekat tempat biasa, menginap hotel biasa eh puak PH ni memang hebat main wayang ke apa? Teringat adegan adegan titisan air mata. Dengan harapan rakyat akan simpati? Kehidupan rakyat sendiri sengsara, ada PH simpati? Sibuk dengan kereta terbang dia.

8. Setuju dengan hashtag anti pemimpin rasuah. Jangan lupa hashtag skandal terowong dan banglo :)

9. Alang-alang dah tengok posting DSN, komenlah sekali. Jangan malu-malu.

10. Nak 'jilat' (backup) bos pun biarlah cerdik. Soalan DSN jangan buat-buat tak nampak. Simple je. BERAPA PELABURAN YANG DI BAWA MASUK KE MALAYSIA? Keliling dunia pakai duit rakyat pembayar cukai tu taw.

4 comments:

  1. Mohon masukkan blok saya dalam bloglist tuan. Tq
    https://pariajalanan.blogspot.com/2019/09/hero-kes-adib.html?m=1

    ReplyDelete
  2. Bagus! balun sikit muka muka upstards yang arrogant ni!

    ReplyDelete
  3. bagus! balun banyak banyak muka muka upstards, arrogant dan empty cans seperti ni!

    ReplyDelete
  4. KONGRES BARUAH MELAYU REFORMIS PALSU

    Kongres Maruah Melayu? Macam mana bleh anjurkan kongres ni kalau penganjur pun tak bermaruah bersekutu & bersekongkol dgn DAP..!?

    Terang2 nk menghapuskan hak Melayu? Please laa, tak payah la nak memperbodohkn Melayu yg skrg ni ramai dah bermuafakat dlm Perpaduan Ummah.

    Pada pemimpin2 reformasi palsu hari ini termasuk PM ke 7 berhentilah menipu rakyat dengan pernyataan2 palsu dipentas dunia dan PBB kononnya pejuang keadilan dan menentang kezaliman.

    TAK GUNA CAKAP BERGEGAR GEGAR
    KALAU EKOR BERGELUMANG DNG TAIK
    TAK PAYAH NAK ACAH ACAH POWER
    KLU PIBG LAGI POWER DARI MAHATAIK

    Tidak ada maknanya bercakap soal maruah sekiranya rakyat semakin merempat dibumi sendiri ,menteri2 anak emas dan anak sendiri yang berlaku sumbang dan songsang terus menjadi menteri.

    Rais Yatim orang kuat Tun M(Mangkok) sendiri menyatakan bahawa..

    “Hari ini...Melayu jahanamkan Melayu.”

    Apa maksud Rais Yatim orang kuat PBBM ni..!?

    Rais: “Ka­lau DAP dikatakan akan memusnahkan hak Melayu, realitinya saya tak fikir DAP ada kekuatan seperti itu yang difikirkan banyak pihak.

    “Saya tak fikir DAP kuat tapi kalau ditolong oleh orang Me­layu, berkemungkinan besar politik Melayu akan hancur...akan ke hilir, kekuatan bangsa Melayu dan Islam akan lemah.

    Tapi kalau setakat DAP berkokok, berkotak-katik, saya tak yakin (Melayu akan musnah).

    “Cuma kalau Dr. Mahathir di pihak sana (Pakatan Harapan) bawa fikiran DAP, Melayu akan jahanam...

    "Inilah yang jahanamkan Melayu...puncanya Melayu itu sendiri.”

    Setahu Rais, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dikepalai Dr. Mahathir tidak ada peta Melayu dalam mindanya...!!!

    APA GUNA SEBUT PASAL MARUAH
    TAK PAYAH MENYALAK MCM HANJING
    ACAH ACAH POWER HARAMJADAH
    KALAU TELO KAU TOPDOG CLAMPING

    ....Sungguh Memalukan...!!

    Awat, konon kongres ni nk mengaburi Perpaduan Ummah ke? Mcm mn penganjur boleh jd Melayu bermaruah kalau semua pemimpin2 Melayu dlm PH tutup mulut bila hak Melayu & Islam dihina terang-terangan?

    APA GUNA KATAKAN MARUAH ISLAM
    IMAN AKIDAH KAU GADAI SUMA LAH..!
    PLURALIST COMANGO SYIAH DIGENGGAM
    LGBT GAY DEPAN BELAKANG BELASAH

    Bermaruah ke kalau ramai pemimpin2 dlm PH ahli semburit, LGBT & pengkhianat Melayu?

    kita khuatirkan ialah (kemunculan) Melayu Baharu dalam PKR seperti Anwar Ibrahim, Nurul, Marina Gereja, G 25, Rafizi dll. Ramli yang akan bawa pemikiran kononnya Me­layu progresif tapi liberal, anutan COMANGO toksik dan Pluralisma Agama (Murtad)

    Mungkin dh terdesak kut sebab trend semasa Melayu Islam ramai menyokong Perpaduan Ummah...

    #buymuslimproduct

    ReplyDelete