AdSense

Wednesday, June 8, 2016

Menjenguk jentera MCA #PRKKualaKangsar #PRKSungaiBesar


Sebelum melangkah jauh, mari kita semak semula jumlah pengundi Cina di dua PRK ini. Terdapat lebih 14 ribu pengundi Cina di Sungai Besar manakala 7 ribu di Kuala Kangsar.


5 Jun lalu berlangsungnya proses penamaan calon. Di Kuala Kangsar proses penamaan calon telah di adakan di Dewan Jubli Perak Kuala Kangsar manakala proses penamaan calon di Sungai Besar pula telah diadakan di Dewan Seri Bernam, Sabak Bernam. Selangor.


PRK Kuala Kangsar menyaksikan pertembungan 4 penjuru sementara di Sungai Besar pula, 3 penjuru. Berikut senarai calon yang bertanding mewakili pasti masing-masing.

Kuala Kangsar
BN - Mastura Mohd Yazid
PAS - Najihatussalehah Ahmad
PAN - Ahmad Termizi Ramli
Bebas - Izat Bukhary Ismail Bukhary

Sungai Besar
BN - Budiman Mohd Zohdi
PAS - Abdul Rani Osman
PAN - Azhar Abdul Shukur


Melihat pada senarai calon ini, Barisan Nasional (BN) meletakkan calon UMNO bagi mewakili majoriti masyarakat Melayu di dua kawasan terbabit.

Namun yang demikian, parti komponen BN yang lain seperti MCA dan MIC kekal berdiri teguh atas nama lambang dacing sekalipun terdengar 'perbalahan' berhubung isu hudud.


Semangat bersatu padu dan setiakawan masih wujud sesama parti komponen dalam BN. Perbalahan pendapat dalam beberapa isu dibawa kepada pertemuan 4 mata bagi mencari jalan penyelesaian.

Semangat perjuangan dalam BN dapat dilihat ketika proses penamaan calon di PRK Kuala Kangsar apabila pemimpin nombor satu MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berpimpinan tangan dengan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Pengerusi BN Selangor Tan Sri Noh Omar mengiringi calon BN Budiman Mohd Zohdi.


Begitu juga suasana di Sungai Besar apabila rakan-rakan blogger memberitahu jentera MCA dikerah dengan begitu baik bagi membantu memenangkan calon BN, Mastura Mohd Yazid.


Melihat kepada suasana ini, dirumuskan bahawa jentera MCA akan dan telahpun bersedia menemui pengundi Cina di dua PRK ini bagi meraih undi. Semangat bersatu padu dikalangan parti komponen BN juga dilihat berupaya meyakinkan para pengundi untuk mengekalkan kerusi parlimen yang disandang oleh pemimpin BN sebelum ini.

Selamat bertugas kepada seluruh jentera BN di PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar!

#UndilahCalonBarisanNasional











No comments:

Post a Comment