AdSense

Wednesday, May 25, 2016

#HabuanWanita #HabuanDuit - @rafiziramli guna Waze untuk ke pejabat @SPRMMalaysia ?


Ramai yang tidak menjangkakan bagaimana sebuah parti yang dilihat maksum dan suci seperti Keadilan (PKR) boleh terpalit dengan isu membabitkan soal intergriti.

Parti yang melaung-laungkan anti-rasuah dan menuduh parti lawan terutamanya UMNO dan Barisan Nasional mengamalkan rasuah dalam segala perkara kini boleh diibaratkan seperti meludah ke langit, terkena muka sendiri.


Dalam masa sama sekutu mereka DAP turut terpalit dengan isu intergriti...

Berikan sedikit ruang untuk pihak terlibat menyudahkan siasatan dalam kes pembelian banglo yang dikatakan lebih murah daripada harga pasaran di Pulau Pinang.

Fokus sekarang tertumpu di Selangor, negeri dibawah jajahan PKR menerusi Ketua Pentadbirnya, Datuk Seri Azmin Ali.

Sedia maklum, perpecahan di dalam PKR sudah lama wujud. Suasana bertambah hangat apabila pergaduhan di 'group Whatsapp' yang dikatakan ada menyentuh tentang kewujudan 'habuan perempuan' dan 'habuan duit' berlegar-legar sejak beberapa tempoh sebelum ini.

Pertengkaran yang bermula daripada perbualan Whatsapp itu kemudiannya merebak sehingga membawa ke Mesyuarat Biro Politik parti tersebut.

Dalam mesyuarat tersebut, ahli mesyuarat memutuskan agar Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Risik-risik mengatakan isteri kepada bekas Ketua Pembangkang yang kini menduduki kerusi itu, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail sudah mengangkat tangan memberi isyarat lampu hijau untuk Rafizi membawa bahan-bahan bukti kepada SPRM.

Dalam tempoh yang sedang panas ini, apakah ada 'kelibat lembaga' yang datang menemui Rafizi supaya tidak menuruti perintah Datin Seri? Mungkin juga Rafizi atau lebih dikenali dengan nama 'sotong' ini akan bertindak u-turn dan mengatakan ia sekadar 'bergurau' sepertimana yang pernah dilakukan sebelum ini?

Sama-sama kita nantikan babak-babak seterusnya dalam adegan perebutan kuasa ini. Samada Rafizi memerlukan Waze untuk ke pejabat SPRM ataupun sebaliknya...

*Gambar di atas sekadar hiasan

No comments:

Post a Comment