AdSense

Tuesday, November 17, 2015

Harmoni MCA dengan mengutuk blogger biadap


Penulis sebenarnya sudah malas nak tulis mengenai blogger porno Alvin Tan ini...
Lagipun, tiada gunanya menyebut nama lelaki berbangsa Cina ini, hanya 'mempopularkannya' saja...

Namun, apabila menyentuh mengenai suasana harmoni dalam masyarakat majmuk, penulis berasa terpanggil untuk menulisnya.



Di Malaysia, kita ada pemimpin bukan. Maka itu sebagai pemimpin kita sewajarnya memandu para pengikut supaya berada pada landasan yang betul.

Dalam kes si Alvin ini, pemimpin yang peka terhadap perkara-perkara senstif pastinya berasa tercabar apabila wujud provokasi sedemikian.

Tidak seperti parti pembangkang terutama sekali DAP, MCA sebaliknya cukup prihatin terhadap sentimen keagaman dan perkauman yang semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini.

Kenyataan orang nombor dua atau Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Dr. Ir. Wee Ka Siong yang mengutuk tindakan provokasi Alvin terhadap umat Islam sewajarnya membuka mata masyarakat Malaysia.

Bagaimana MCA memberi respon terhadap sesuatu isu tanpa memilih bulu. Kegiatan provokasi yang menyentuh sensitiviti orang lain perlu dikutuk, tanpa mengira warna kulit, agama dan bangsa. Bagaimana pula pemimpin dikalangan parti pembangkang terutamanya DAP memandu para pengikutnya agar sayangkan keharmonian negara yang dikecapi sejak sekian lama ini?

Diam seribu bahasa, berpeluk tubuh dan mengambil pendirian berkecuali...

Apa yang jelas ialah, MCA bukan tergolong dalam kumpulan tersebut. Realitinya, MCA yang juga merupakan parti komponen Barisan Nasional (BN) ini kelihatan cukup mementingkan soal keharmonian dalam negara.

Kini, tinggal lagi pihak berkuasa pula untuk membawa pulang Alvin ke Malaysia untuk dikenakan tindakan. Malaysia pastinya ternanti-nanti akan kepulangan blogger biadap

No comments:

Post a Comment