AdSense

Tuesday, August 4, 2015

Jawapan 1MDB kepada Setiausaha Agung PKR (parti pembangkang)



Kenyataan media oleh Arul Kanda, Presiden & Pengarah Eksekutif Kumpulan.

Dikeluarkan pada 4 Ogos 2015

1MDB bebas tuduhan

"1MDB menyambut baik kenyataan yang jelas oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia yang mengesahkan bahawa tiada dana daripada 1MDB dipindahkan kepada Perdana Menteri.

Kami sentiasa menyatakan bahawa syarikat tidak pernah memberikan sebarang dana kepada Perdana Menteri seperti yang dimaklumkan dalam kenyataan media pada 3 Julai 2015, dengan keyakinan bahawa kebenaran akan terbukti.

Bagi berterusan menyatakan sebaliknya, seperti yang dilakukan oleh setiausaha agung PKR Rafizi Ramli dalam blognya semalam, merupakan satu perbuatan yang tidak bertanggungjawab dan merupakan percubaan secara sengaja untuk menjejaskan syarikat.

Ini meskipun 1MDB telah mengeluarkan ringkasan penggunaan hutang RM42 bilion tersebut pada 3 Jun 2015, yang merupakan maklumat yang didedahkan di dalam akaun diaudit 1MDB dan boleh diperolehi umum, daripada 31 Mac 2010 hingga 31 Mac 2014.

Suara Lensa : Bila persepsi dan berita cakap-cakap menjadi viral... 

Kalau ada pemimpin pembangkang yang dakwa minuman dalam tin seperti gambar di atas mengandungi peluh babi, menjadi viral di laman sosial, diulang di atas pentas ceramah 24/7, pasti ramai yang percaya.

Selepas siasatan mendapati ia halal dan tidak mengandungi peluh babi, bukan mudah untuk mendapatkan kepercayaan dan keyakinan orang ramai.

Produk ini akan mengalami kerugian selepas ia diboikot sementara ada pihak yang lain seronok menari meraikan kemenangan.

Bukan soal proses perundangan - heret pemimpin pembangkang ini ke muka pengadilan. Berapa tahun masa yang diperlukan? Tetapi apa yang lebih penting, soal masa kita yang diperuntukkan untuk melayan kegiatan sia-sia.

Bila masa untuk kita membangunkan negara jika 24/7 diperuntukkan untuk melayan karenah pembangkang?

No comments:

Post a Comment