AdSense

Wednesday, April 8, 2015

Pelancaran #MeterOn - Masa untuk KUASA pengguna!



- Pengesahan pemandu
- Penjejak perjalanan
- Anggaran tambang
- Penilaian pemandu
- Isyarat kecemasan (SOS)
- Maklum balas/aduan

Enam ciri utama yang terdapat di dalam aplikasi MeterOn. Satu langkah kedepan yang diusahakan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) sekaligus berupaya mempertingkatkan mutu perkhidmatan teksi.

Hanya dengan memasukkan nombor pendaftaran kenderaan, anda kini mampu mengesahkan kesahihan pemandu teksi, menyemak rekod kesalahan jika ada dan melihat maklum balas penumpang lain sebelum ini.


Jejak perjalanan, mengetahui anggaran tambang dan anda juga boleh menghantar amaran SOS jika berlaku kecemasan. Dengan kuasa pengguna, anda juga boleh menilai pemandu tersebut dan membuat laporan jika mereka tidak menggunakan meter.

Aplikasi MeterOn ini mampu menyelesaikan pelbagai perkara terutamanya melibatkan antara penumpang dan pemandu teksi. Pergaduhan disebabkan teksi yang cekik darah apabila tidak menggunakan meter, kelakuan pemandu teksi yang tidak baik kepada penumpang dan sebagainya.


Untuk pengetahuan pembaca, setakat ini lebih daripada 50 ribu pemandu teksi dari seluruh semenanjung telah berdaftar dan dimasukkan data mereka di dalam aplikasi MeterOn ini.

Aplikasi ini boleh dimuat turun di telefon bimbit Android dan iOS menerusi Google Play secara percuma.

Aplikasi MeterOn ini dilancarkan secara rasmi hari ini oleh Pengerusi SPAD Tan Sri Dr Syed Hamid Albar.


Hadir sama, Ketua Pegawai Eksekutif Mohd Nur Ismal Kamal, Ketua Bahagian Penguatkuasaan Datuk Paduka Che Hasni Che Ahmad dan Ketua Operasi Halim Husain.

Muat turun aplikasi MeterOn sekarang! Klik di sini.




1 comment:

  1. KAMI SEKELUAR TAK LUPA UCAP PUJI SUKUR KEPADA ALLAH S,W,T DAN TERIMA KASIH BANYAK KEPADA AKI,RUSLAN KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA BALIK INDONESIA DAN MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAH ANDA TELEPON LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
    JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..



    JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT TELEPON AKI RUSLAN SALEH NMR (_0_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI

    ReplyDelete