AdSense

Wednesday, April 8, 2015

Misteri Aidana Baizieva terjawab, tukang spekulasi beralih ke tajuk lain...


Niat untuk mengaitkan individu yang kononnya 'misteri' dengan mangsa nahas dalam insiden helikopter terhempas nampaknya tidak berjaya. Cubaan untuk mempolitikkan berita sedih ini juga gagal.

Niat jahat yang gagal mencapai matlamat, apatah lagi melibatkan orang yang sudah meninggal dunia...

Aidana Baizieva, individu yang dikatakan misteri oleh wartawan-wartawan di laman sosial... Wanita ini bukanlah sesuatu yang misteri bagi  pihak yang menjalankan siasatan terhadap nahas berkenaan.

Si tukang memberi spekluasi sebelum ini pasti tepuk dahi kerana gagal menjalankan tugas dengan berjaya.

Mungkin mereka mencari nama Aidana Baizieva di laman sosial seperti Facebook tetapi gagal. Ini kerana beliau dikatakan menggunakan nama samaran iaitu 'Aidana Karabasova'.



Aidana Baizieva yang berasal dari Kyrgyzstan ini adalah rakan kepada juruterbang Kapten Clifford William Fournier yang turut terbunuh dalam kemalangan tersebut.

Hasil siasatan pihak berkuasa, pasangan Aidana Baizieva mempunyai akses bebas keluar masuk ke pangsapurinya yang terletak di Pantai Dalam Kuala Lumpur.

Selain itu, polis juga menemui tiket penerbangan Aidana ke Langkawi pada 21 Mac lalu ketika pameran LIMA. Tertera namanya bersama juruterbang berkenaan.


Tiada bukti lain yang menunjukkan Adiana mempunyai hubungan dengan empat mangsa lain iaitu MP Rompin allahyarham Tan Sri Jamaluddin Jarjis, Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri Allahyarham Datuk Azlin Alias, pengawal peribadi Jamaluddin, Allahyarham Razakan Seran dan ahli perniagaan mendiang Datuk Tan Huat Seang.

Al Fatihah

No comments:

Post a Comment