AdSense

Thursday, April 9, 2015

Fitnah Felda, Datuk Stopa Kena RM100 Ribu!


Buat peneroka-peneroka FELDA dan anak-anak FELDA...

Janganlah mudah terpedaya dengan dakyah ftnah yang dimainkan pembangkang... ternyata pembangkang ini mempunyai agenda sendiri, demi kepentingan peribadi.

Sedia maklum FELDA yang diasaskan sejak sekian lama berjaya mengubah nasib rakyat terutamanya masyarakat Bumiputera.

Kejayaan demi kejayaan yang dilakar ini terus disuntik dengan budaya kebencian segelintir pihak yang berasa tidak selesa dengan suasana kegembiraan rakyat.

Setiap kali rakyat gembira, maka akan ada segelintir pihak yang akan bermasam muka dan diselaputi dengan hati yang penuh dendam.

Mengenai tuduhan penjualan minyak sawit ke Israel...

Isu ini dimainkan hari demi hari sejak 19 November 2013, terutamanya di media sosial.

Susulan itu, ia disambut pula dengan penyebaran di media cetak.

FELDA MENJALANKAN URUSNIAGA PENJUALAN MINYAK SAWIT MENTAH KEPADA ISRAEL-ZIONIS


Felda menafikan dakwaan itu... Fitnah itu sengaja mahu menjejaskan reputasinya dan bertujuan menghancurkan kepercayaan serta keyakinan rakyat terhadap Felda.

Apa yang berlaku sebenarnya ialah, Felda Iffco Oil Product Sdn Bhd membuat penghantaran ke PALESTIN! bukannya Israel!. Penghantaran ini dibuat pada Mac 2010.

Sekali lagi ditegaskan, Felda TIDAK PERNAH menjual minyak sawit mentah kepada Israel atau mana-mana syarikat milik Israel serta Felda dan Felda Iffco Oil Product Sdn Bhd adalah dua entiti yang berbeza!

Apa akibatnya?

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan empat yang lain diperintahkan membayar gantirugi sebanyak RM100 ribu kepada Felda apabila Mahkamah Rayuan Putrajaya mengekalkan sabitan Mahkamah Tinggi.

Perayu didapati bersalah kerana memfitnah Felda menerusi dua rencana mencadangkan agensi itu menjual minyak mentah kelapa sawit kepada Israel.

Empat yang lain itu ialah Ketua Editor Harakah Ahmad Lutfi Othman, Editor Taufek Yahya, penulis rencana Mohd Arif Atan dan pencetak Harakah Angkatan Edaran Ent Sdn Bhd.



*Jadi manusia yang berilmu dan tolak fitnah!

2 comments: