AdSense

Tuesday, March 24, 2015

Presiden MCA Sangsi Kelakuan Aneh Penasihat DAP


Penasihat DAP Lim Kit Siang mula berperangai pelik dan aneh sejak kebelakangan ni... bapa kepada Ketua Menteri Pulau Pinang (Lim Guan Eng) ni kelihatan secara terbuka cuba merayu sokongan.

Sampaikan terpaksa menebalkan muka menjemput ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) untuk menubuhkan 'Persekutuan Baru".

Kelakuan aneh Kit Siang ini berjaya dihidu Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Kata Tiong Lai, tindakan Kit Siang itu hanyalah sekadar menutup kelemahan parti (DAP) yang kini umpama 'telur dihujung tanduk'.

“Kalau untuk pembangunan negara, kita memang terbuka dengan semua pihak untuk kerja bersama. Tapi kita sangsi dengan agenda Kit Siang.


“Beliau sebenarnya cuba alihkan perhatian terhadap kegagalannya menghalang PAS…dia main politik dalam isu hudud,” katanya Tiong Lai di Parlimen semalam.

Kit Siang kononnya mencadangkan pembentukan sebuah persekutuan baharu yang dikenali dengan nama 'Save Malaysia' bertujuan memperjuangkan Perlembagaan Persekutuan dan kedaulatan undang-undang.

Inilah dia Kit Siang DAP, sudah bergaduh dengan PAS, mulalah cari isu bagi menutup aib diri sendiri. Selepas itu cuba meraih sokongan dan tanpa berputus asa berusaha untuk mempolitikkan isu hudud.

Asyik main politik saja.... bila masa hendak membangunkan negara???


No comments:

Post a Comment