Saturday, March 7, 2015

Kebebasan : Pegawai Media PAS Maki TMI !


Petang tadi SL menerima sekeping gambar yang dihantar menerusi kiriman email mengenai satu amukan yang didakwa dilakukan oleh pegawai media PAS Pusat.

Amukan yang boleh diklafikasikan sebagai memaki itu dikatakan berpunca daripada sekeping gambar yang disiarkan oleh The Malaysia Insider (TMI), yang juga merupakan portal pro pembangkang.



"Tlg buang gmbar edit ni. Jgn celaka sngt TMI!," kata satu petikan di dalam 'whatsapp group' Penerangan dan Hubungan Media PAS petang tadi.

Gambar asal dikatakan tertera perkataan 'Undur Najib Undur' dan 'Undur Rosmah Undur'. Namun gambar yang disiarkan oleh TMI didakwa telah disunting dengan mengubahnya kepada 'Undur Hadi Undur'.

Peperangan ini secara tidak langsung telah mengundang perasaan kurang selesa dikalangan para media baik pro kerajaan mahupun pro pembangkang...

1. Apakah ini cara / bahasa yang baik dalam kita menegur orang lain?

2. Apakah ini maksud kebebasan media sebagaimana yang diwar-warkan pembangkang? (undur Najib boleh, undur Hadi tidak boleh)

3. Apakah ini bukti TMI telah mengesahkan 'peperangan' dengan PAS?


3 comments:

  1. Selama ni, UMNO ditipu dan difitnah, takpe pulak. Masa gambar2 PM Najib di edit, PAS takde pulak nak membela kebenaran dan mengkeji media2 yahudi ni......bila dah terkena batang hidung sendiri...tak boleh handle......kesian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Inilaj dia menghalalkan cara.

    ReplyDelete