AdSense

Sunday, March 22, 2015

Budaya menghina dan menghasut perlu dihentikan!


Syabas diucapkan kepada pasukan keselamatan Polis Diraja Malaysia #PDRM yang bertindak pantas bagi memastikan keamanan negara kita.

Eric Paulsen, seorang peguam yang cenderung kepada Pakatan Rakyat diambil keterangan berkaitan 'tweet' nya. Posting berkaitan hudud.

Tindakan PDRM ini perlu disokong semua pihak, tak salah jika pasukan keselamatan mahu menegah sesuatu perkara sebelum menjadi buruk.

PDRM di laman facebook rasminya juga ada mengingatkan orang ramai supaya tidak memberikan komen berkaitan agama jika tidak memahaminya, terutamanya di media sosial.

"@PDRM memandang serius komen-komen terhadap agama oleh mereka yang tidak arif mengenainya. PDRM tiada pilihan selain mengambil tindakan terhadap mereka," kata Ketua Polis Negara.

Tak kisahlah individu atau kumpulan itu dilokap atau tidak tapi ia menunjukkan betapa cekap dan pantasnya pasukan PDRM menjalankan tugas.

Bila sebut soal media sosial, maka sudah tentulah melibatkan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM). Apakah saluran yang seringkali mencetuskan kontroversi seperti BFM ini akan terus bermaharajalela? Menggunakan platform tanpa sempadan ini dengan sesuka hati.

Sedangkan kelihatan ramai rakyat di luar sana yang marah kepada pengacara yang menjadi 'ustazah' bercakap pasal Hudud. Jadi adalah baiknya pihak SKMM memainkan peranan, supaya budaya hina menghina, hasut menghasut ini dapat dihentikan segera.

Walau apa pun SL percaya dan yakin agensi-agensi ini akan berusaha keras menangani gejala yang tidak sihat di media sosial.


Kita sudah bosan dengan budaya hasut menghasut ni... come on lah, lambat lagi pilihanraya... sekarang adalah masa untuk kita bergerak ke hadapan.... buat puak puak pembangkang, sudah sudahlah berpolitik.... ajaklah 'anak muda' kalian untuk bersama sama membangunkan negara...

Jom #kitalawan dengan negara maju lain supaya kita bergerak seiring / lebih maju daripada mereka!


No comments:

Post a Comment