AdSense

Friday, January 3, 2014

PADERI LAWRENCE TERJEMAH NAWAITU SEBENAR?

Gambar sekadar hiasan

Apa sebenarnya niat sebenar Paderi Lawrence Andrew dalam isu kalimah Allah?
Apa niat, apa nawaitu sebenar?

Mahkamah telah memutuskan penggunaan kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain, selain daripada umat Islam pada Oktober lepas.

CABAR MAHKAMAH?

Malah Sultan Selangor Sultan Shafaruddin Idris Shah sebelum ini menitahkan semua rakyat, khasnya di Selangor, tanpa mengira kaum dan latar belakang agar akur dan patuh terhadap larangan penggunaan kalimah ALLAH oleh bukan Islam seperti yang tertakluk mengikut peruntukan Seksyen 9, Bahagian 1, Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988.

CABAR SULTAN?


Sejak bila golongan ini menjadi biadap dan kurang ajar?
Sampai bila pula pihak yang berkenaan mahu berlembut?

Ini hanya soalan, penulis dan pembaca tidak perlu menjawabnya, biarkan sesiapapun tidak menjawabnya kerana pihak berkuasa mungkin mahu melihat sifat praktikal sebagaimana kata-kata Melayu klasik, 'SUDAH TERHANTUK BARU TENGADAH', NASI SUDAH MENJADI BUBUR



5 comments:

  1. syiah pas sedia menyokong

    ReplyDelete
  2. lain kali buang lagi ISA baru padan muka hang Najib .... bodoh sangat ikut @ dengar pandangan rakyat konon sekarang apa dah jadi?? tengok kaum BABI DAN KEREYANG DOT dah naik tocang...

    ReplyDelete
  3. Bodohnya UMNO, ini adalah Pintu belakang untuk kemasukkan kuasa2 luar sekiranya UMNO masih lagi nak pakai liwat, Allah dsbnya utk menarik pengundi Melayu. Yang kita tahu semua ini adalah untuk menutup rasuah UMNO, tak ada yg lain, Penipu Sundal UMNO.

    ReplyDelete
  4. Xabis2 semua hal salahkan UMNO. Encik....tolong guna akai skit. Kristian sdg cuba memurtadkn org islam. Ustaz Haron Din kata kalimah Allah tak boleh diguna oleh org bukn islam. Itu timbalan mursyidul am PAS. Bkn org lain. Itu pn masih nk salahkn UMNO. Ya Allah....kalian tolong la guna akal yg Allah beri...... Ini bkn masa utk kita umat islam bergaduh...tpi bersatu. Mereka cuba pecah belahkn org islam....pastu kuasai. Taktik lama yg digunakan oleh penjajah2 kita dulu. Divide and conquer. Pecah dan perintah.

    ReplyDelete
  5. KDN segeralah tangkap paderi ni dah terbukti menentang Agong, Sultan, perlembagaan, mahkamah, Islam perpaduan dan lain lain.Dalam setiap pilihanraya puak puak ni confirm tak undi BN.bantuan berjuta di ambil,tapi pangkah pakatan jugak.yang pangkah BN adalah MELAYU ULTRas sahaja.Sekarang adalah masa untuk bertindak semasa masih sempat.Melayu ketandusan pemimpin yang berani mengambil tindakan .

    ReplyDelete