AdSense

Friday, May 17, 2013

Wanita UMNO harus profesional, bukan emosi!


Pilihanraya umum ke 13 baru sahaja selesai.
Kini adalah masa untuk bekerja, berkhidmat.
Itu adalah amanah dan tanggungjawab pemimpin kepada rakyat yang memberi mandat.

Buat pemimpin UMNO/BN pelbagai sayap, perlu bersikap profesional dan matang dalam segala hal.
Tidak dinafikan, media sosial kini menjadi platform untuk memperolehi populariti.
Ini yang dilakukan pemimpin pembangkang, popular di alam maya tetapi gagal di peringkat realiti.

Sekarang isu hangat diperkatakan melibatkan syarikat Air Asia X.
Salah sekor anjing yang lupa asal usul.
Normal, ramai yang lupa asal usul bila sudah berjaya, itulah manusia haprak yang kini berlambak dalam Malaysia ni.

Usah bercakap soal kenang budi atau tidak, hakikatnya, ramai gunting dalam lipatan, baik dari syarikat swasta mahupun pentadbiran kerajaan.

Inilah membuktikan betapa demokrasinya Malaysia, kerajaan langsung tak ambil tindakan apa-apa kepada pihak yang tidak menyokongnya, walaupun ada di antaranya kroni dan tali barut Anwar Ibrahim.

Sekarang kita bercakap pula soal orang-orang UMNO ni...
Sebagaimana di awal penulisan tadi, PRU13 sudah berakhir dan kini adalah masa untuk berkhidmat kepada rakyat yang memberi mandat.

Bukan lagi masa untuk bermain politik.
Jika mahu UMNO terus kekal relavan di masa-masa akan datang, budaya kotor seperti amalan pembangkang perlu dihapuskan melebihi 100%.

Itu yang diharapkan Presiden parti DS Najib Tun Razak.
Najib mahu pemimpin diperingkat atasan dan akar umbi supaya menjalankan tanggungjawab masing-masing, meneruskan agenda transformasi negara.

Jadi kesimpulannya, buat pemimpin UMNO,
1.TAK PAYAH NAK MENGGEDIK TAK SUDAH-SUDAH.
2. TAK PAYAH NAK BERLAGAK POYO DEPAN RAKYAT
3. JADIKAN SIKAP 'BERSEDERHANA' SEBATI DALAM DIRI SEBAGAIMANA PRINSIP PARTI.
4. TEGAS DALAM APA JUA TINDAKAN, MANA YANG SALAH PERLU TERUS DIPERBETULKAN.
5. JIKA ADA 'SAMPAH', WAJIB DIBUANG SEGERA SEBELUM MENDAPAT PENYAKIT

KENYATAAN MEDIA :

Saya mewakili Pergerakan Wanita UMNO Malaysia ingin melontarkan pertanyaan kepada Tan Sri Rafidah Aziz selaku Pengerusi Lembaga Pengarah Airasia X di atas kenyataan oleh Ketua Pengarah Eksekutif beliau dari Airasia X, Azran Osman-Rani terhadap Utusan Malaysia dan tindakan menarik balik iklan di dalam akhbar tersebut.

Saya yakin Tan Sri Rafidah Aziz yang telah menerajui kepimpinan Wanita UMNO selama 22 tahun dan berusia 66 tahun semasa meninggalkan pucuk pimpinan Wanita UMNO Malaysia, cukup matang untuk menjelaskan isu ini berdasarkan perjuangan Wanita Melayu yang turut didukung oleh beliau semasa memimpin Wanita UMNO.

Malah, saya harap beliau memahami perjuangan Utusan Malaysia sebagai satu-satunya lidah rasmi orang Melayu. Beliau seharusnya tampil kehadapan untuk memberikan pandangan, pendirian dan pendapat beliau untuk menyelesaikan isu ini, bukan terus berdiam diri walaupun beberapa desakan telah dikemukakan oleh badan-badan NGO Melayu dan beberapa pihak yang lain.

Wanita UMNO amat kecewa dan meminta Tan Sri Rafidah sebagai Pengerusi yang bertanggungjawab untuk Airasia X memberikan penjelasan secepat mungkin kerana terlalu ramai orang Melayu berasa amat tersinggung dengan pandangan yang tidak bertanggungjawab oleh Azran Osman-Rani

1 comment:

  1. Bagi tau betina syahrizat ini itu pendapat peribadi bukat wanita UMNO. Kita berhadapan pengkhianat negara dia sibuk nak pecah belah orang Melayu.

    ReplyDelete