AdSense

Wednesday, December 26, 2012

Apa Salah Khalifah LGE Tuntut Kalimah Allah?

Apa salah LGE yang digelar KHALIFAH oleh pemimpin Melayu PR yang lain ini dalam isu tuntutan kalimah Allah???

Sedang umat manusia dalam Malaysia hidup aman harmoni, kenapa LGE sibuk menjadi batu api kemarahan orang Islam?

Apa muslihat sebenar individu yang membawa parti chauvinist ini tidak disedari masyarakat Islam yang lain dalam negara ini?

Apakah orang Islam hanya mendiamkan diri saja?
Bisu? Takut?

Petikan media :

PAS dan ulama membidas tindakan Lim Guan Eng membangkitkan semula isu menuntut Kerajaan Pusat membenarkan kalimah Allah digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu. Tindakan tersebut disifatkan sebagai sengaja mahu mengelirukan umat Islam malah menunjukkan Ketua Menteri Pulau Pinang itu tidak menghormati keputusan yang sudah diperkenankan Yang di-Pertuan Agong.

Guan Eng dalam perutusan khas sempena Krismas di laman blognya, semalam menggesa Kerajaan Pusat diterajui Barisan Nasional (BN) membenarkan penganut Kristian di Semenanjung menggunakan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu. Ahli Majlis Syura Ulama PAS yang juga Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan, Datuk Mohamed Daud Iraqi, berkata tindakan Setiausaha Agung DAP itu mengelirukan umat Islam di negara ini.

“PAS mengambil pendirian seperti diputuskan Majlis Syura parti sebelum ini, tidak bersetuju dengan desakan mana-mana pihak berhubung isu berkenaan. “Kita tidak boleh lawan Majlis Syura yang sudah putus perkara ini sebelum ini.

Kita tidak akan ikut, pakai dia (Guan Eng), sebab dia keliru banyak, nak guna benda karut. “Tapi terpulang kepada kerajaan (Persekutuan), kalau nak buat. Bagi PAS, kita bantah, tidak boleh guna perkataan itu,” katanya. Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi mahu Guan Eng berhenti daripada membangkitkan isu itu kerana boleh mencetuskan kekeliruan umat Islam.

HAIRAN...
Mana pergi pemimpin utama PAS? Nik Aziz yang nak berkawan dengan syaitan itu?
Hadi yang cakap UMNO Kafir?
TAKUT undi hilang???
Mana pergi pemimpin PKR?
Sibuk dengan urusan tabur janji kosong dimerata tempat sehingga TERLUPA untuk pertahankan agama Islam???

APA YANG KITA MAHU...
Bukan setakat PAS mengecam LGE saja...
Dengan tindakan DAP sejak kebelakangan ini yang banyak menyerang Islam serta cuba untuk mencetuskan rasa tidak senang orang Islam maka, APA SALAH jika PAS keluar daripada pakatan syaitan itu?
Atau PAS rela dipermainkan semata-mata kerana kuasa politik?


3 comments:

  1. Hahahaha....... mane pergi pecacai PKR dan PAS. Ada tak MCA atau MIC minta guna Kalimah ALLAH dalam bible ke?. Tuuu..... mangkok lu punya kawan lah mintak macam2. Lu mau ikut ka tak mau ikut. Mane lu punya big boss. Talak mising ka.

    ReplyDelete
  2. NutCrakcer... big boss tengah sedap tidur... kalau depa bangun pun, buat-buat mamai aja macam tak tahu apa-apa...

    ReplyDelete


  3. Muhyiddin LEMBU tua nyanyuk yang bodoh dalam UMNO.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi....


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~


    Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ~ BUKTI 5 ~

    ~ BUKTI 6 ~


    ReplyDelete