AdSense

Monday, August 15, 2011

PAS Macam Biasa : Bila kena tang hidung dia, HALAL. kena org lain, HARAM

PAS sekarang ni betul-betul ajaran songsang dah.
Matlamat menghalalkan cara.
PAS ni suka sangat berfatwa.
Fatwa kerana politik semata-mata.
Konon nya parti atas nama Islam
Tapi hakikatnya lebih busuk dari orang kafir.
Punca pecah-belahnya orang Melayu pun kerana PAS!


Kenyataan media
KOTA BHARU -- Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan bacaan al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya.

Mursyidul Am PAS itu berkata perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.


Sehubungan itu, beliau menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu Subuh

ya, tidak mengapalah jika tak boleh menggunakan pembesar suara untuk bacaan Al-Quran. Kita faham kerana negara kita yang berbilang kaum ini. Cukuplah sekadar laungan Azan yang menggunakan pembesar suara yang bertujuan memberitahu umat Islam akan waktu solat sudah tiba. Juga bertujuan mengajak umat Islam menuju kejayaan.

Yang menjadi persoalannya, KENAPA CERAMAH POLITK PAS masih menggunakan pembesar suara di dalam masjid? Ceramah yang mengeluarkan kata-kata kesat dan memaki hamun? Ceramah yang menghina Nabi dan sebagainya?



"Nabi Muhammad tu pong sama macam mamat-mamat kampung lain?
Astagfirullahalazim... Bawak mengucap Nik Aziz ! 

No comments:

Post a Comment