AdSense

Thursday, August 25, 2011

LIWAT : Esok Dr McDonal bakal DIKERAT !

Semua pihak susah nak memahami jalan bicara yang begitu teknikal selama dua tiga hari ini. Namun seperti kata sumber kami, Dr McDonald ini lebih-lebih. Dia akan dikerat 18 besuk kerana keangkuhan seperti mana Dr David Wells sebelum ini.
Dr Brian McDonald meneruskan keangkuan keorang ptuihnya untuk menghina Malayisa sebagai makmal dunia ketiga yang tidak punya accreditation dan method makmal yang tidak betul serta kajian dan ujian DNA untuk kes ini salah belaka.

Hanya pembangkang yang minda terjajah saja yang masih mahu menerima penghinaan sedmikian.

------------------------------------

1403 - Bicara bersambung semula.

Dengan Ram Karpl Sngh bertanya pendapat prosedur prosedur/kaedah betul penyimpanan sampel swap. Dr McDonald menyatakan sampel perlu disimpan dalam tempat yang sejuk bagi mengelakkan pertumbuhan bakteria/agen asing dan merosakkan integreti swab. Sampel perlu disimpan dalam peti sejuk bersuhu bawah suhu -20celsius.

Khadiran org awam dan penyokong Anwar di galeri awam berkurangan.


1411 - Ketika ditanya berhubung sampel swab yang diambil selepas 56 jam dan diletakkan dalam suhu bilik melebihi 48 jam, tiada terkesan air mani atau DNA akibat dirosakkan oleh bakteria. Menyerlah Dr. McDonald, dan Ram Karpal Singh cuba mempertikaikan mutu dan kualiti swab yang dikaji oleh Jabatan Kimia.

Antara isu yang disentuh ialah kemungkinan berlaku pencemaran serius jika cara penyimpanan yang tidak betul sehingga menjejaskan keputusanya.


1430 - Dr McDonald setuju bahawa Dr. Seah telah membuat ujian terhadap kehadhiran sperma dari sampel swab tersebut. Namun begitu, Dr Seah tidak dapat membuat ujian menguji bilangan sperma.

Menurutnya, tiada ujian yang dapat mengesahkan anggaran jumlah kehadiran sperma terutama dalam kes in brikutan telah lebih 8 jam dari masa ejakulasi dalam anus (terdpat formula kiraan tersendiri). Anggaran ia adalah tidak dapat dipasti seperti mana tercatat dalam teori kajian.

1439 - Dr. McDonald McDonald diminta untuk merujuk artikel berhubung menentukan jumlah sperma dari masa ejakulasi hingga ia diambil swab. Menurutnya, dalam kes ini tidak dapat dianggar jumlah sebenar sperma namun kehadiran sperma ada.

Pada pendapat beliau berdasarkan kajian yang telah dibuat, keputusan ujian yang djalankan tidak konsisten dengan history taking terhadap sampel yang dambil. Balik semula cerita history taking.

1450 - Dr McDonald menyatakan bahawa jumlah sperma adalah berbeza antara anus dan vagina berikutan reaksi biologi/kimia terhadapnya.

Di sini Dato Yusof memohon untuk menangguh untuk esok kerana, Ram Singh berkeras untuk meneruskan. Selepas 70 kali tunda, eksyen pula benggali capati ni utuk teruskan bicara.

Hakim memutuskan perbicaraan bersambung esok pagi jam 9 pagi.

1457 - Anwar terus mendapatkan para peguamnya untuk mendapatkan penjelasan berhubung perkembangan kesnya ...

Semua pihak susah nak memahami jalan bicara yang begitu teknikal selama dua tiga hari ini. Namun seperti kata sumber kami, Dr McDonald ini lebih-lebih. Dia akan dikerat 18 besuk kerana keangkuhan seperti mana Dr David Wells sebelum ini.

Posted by The Unspinners

1 comment:

  1. Bayangkan air mani yang melekat pada kain sarung yang telah di basuh berulang ulang kali juga masih dapat di kesan DNA nya.

    Apa cerita bodoh macam ni?

    Kalau lemah sangat untuk mendapatkan DNA maka sains dan teknologi ini telah lama di tinggalkan.

    Tunggu, mat saleh bodoh kerana nak makan duit Anuwar ni kena nanti.

    ReplyDelete