AdSense

Wednesday, May 15, 2019

Kes SRC @NajibRazak . Ini cerita sebenar yang buat anda mudah faham.


Saya update sikit tentang kes SRC saya:

Saya dituduh menyalah gunakan kuasa saya untuk memempercepatkan dan memuluskan atau memaksa untuk diluluskan pinjaman RM4 bilion dari KWAP kepada SRC pada awal tahun 2011 supaya saya boleh "gelapkan" RM42 juta (1% dari pinjaman) TIGA SETENGAH TAHUN (3 1/2) tahun selepas pinjaman itu diluluskan.


Tapi saksi-saksi dari KWAP memberitahu Mahkamah hari ini bahawa:

"Witness in Najib trial: KWAP 'not forced' to approve loan to SRC International"

"Guarantee letter from Najib not directive to lend billions to SRC International, says KWAP officer"

"SRC trial: KWAP investment panel not bound by instructions from any federal minister to approve loans, High Court told"

KWAP's meeting minutes did not indicate it was forced to approve loans to SRC, court told

KWAP tidak terikat arahan PM

Najib tidak arah KWAP luluskan pinjaman

SUMBER 

No comments:

Post a Comment