AdSense

Thursday, May 21, 2020

MPT Bersatu ludah Mahathir


Ramai orang dikeliling Mahathir yang nampaknya sudah tidak lagi dicucuk hidungnya. Seorang demi seorang sudah kembali ke pangkal jalan dan tidak lagi mahu ikut telunjuk sang diktator. Mahafiraun kata Mat Sabu dan puak Pakatan Rakyat sebelum ini.


Tahun 2020 yang juga tahun "Wawasan 2020" ini menyaksikan bagaimana Mahathir diludah oleh pengikut setianya sendiri. Mari kita lihat bagaimana Mahathir yang kini berpelukan erat dengan DAP diludah kahakkan oleh orang sendiri.

18 Mei 2020 :

Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) masih bersama Pakatan Harapan (PH) dan mendakwa keputusan membabitkan parti itu dibuat oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin secara bersendirian.

https://www.google.com/amp/s/www.bharian.com.my/node/690292/amp

SEHARI KEMUDIAN

19 Mei 2020 :

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu telah membuat keputusan untuk keluar daripada Pakatan Harapan (PH) dan membentuk sebuah gabungan politik baharu dengan parti-parti lain di luar gabungan itu pada satu mesyuarat 23 Februari lalu.

Kenyataan bersama yang dikeluarkan oleh MPT dan Ketua Badan Pimpinan Negeri (BPN) Bersatu hari ini berkata, justeru keputusan mesyuarat itu adalah jelas dan tidak perlu dipertikaikan.

"Pada masa yang sama, kami juga menyokong sepenuhnya penubuhan Perikatan Nasional sebagai sebuah gabungan parti-parti politik dengan matlamat dan tujuan yang terkandung dalam Memorandum Persefahaman Perikatan Nasional.

"Demi kesejahteraan rakyat dan kestabilan politik negara, kami bersetuju Bersatu menyertai Perikatan Nasional," kata kenyataan yang dikeluarkan di sini, pada Selasa.

https://www.google.com/amp/www.astroawani.com/berita-politik/mpt-bersatu-setuju-keluar-ph-23-februari-lalu-bentuk-gabungan-baharu-243569%3famp=1

ADAKAH SELEPAS INI TUN M AKAN TUBUHKAN PARTI BAHARU YANG SEMUA JAWATAN AKAN DIISI AHLI KELUARGANYA?

ATAU TUN M AKAN MASUK PARTI BONEKA DAP, PAN DAN MEREBUT JAWATAN DARIPADA MAT SABU DENGAN ALASAN (SEKALI LAGI) "MAHU MENYELAMATKAN MALAYSIA"?

*Ludah dalam artikel ini merujuk kepada "membuang sesuatu yang tidak sepatutnya berada dalam mulut"

3 comments:

  1. Tu lah hanya Tun yg berfikir dia saja yang betul. Orang lain tak betul.

    ReplyDelete
  2. Org yg keluar tu satu je..MCM mana niat nk masuk bersatu dulu begitu juga skrg..demi kuasa...bila pokok nk layu x mahu baja...berpaut pulak pada dahan lain..biasalah politik...

    ReplyDelete
  3. sudah2 lah tun jgn busuk hati sngt....gila kuasa gila harta sehingga hilang maruah harga diri...tun dah tua kaya raya hidup senang lenang....apa lagi nak....bagi lah pulak peluang orang lain yg berkebolehan memerintah....kerana hasad dengki sanggup gadai maruah bangsa kpd puak2 komunis dan puak2 rasis

    ReplyDelete