AdSense

Monday, June 3, 2019

Lim Guan Eng kata bila Lynas meletup...





#DuluLainSekarangLain

Marilah kita merenung sejenak hujah-hujah bernas yang disampaikan oleh seorang pemimpin agung DAP pada satu ketika dahulu.....

"Kalau kita tak mahu Lynas, kita tak mahu loji nuklear. Pilihan jelas, pilihannya ialah PR yang menentang, yang mahu henti Lynas, yang mahu henti loji nuklear atau kita mahu Barisan Nasional yang mahu Lynas, mahu loji nuklear. Mana anda pilih?"

"Beritahu sama budak-budak inilah, beritahu sama budak-budak Lynas ini, ada beberapa kerat budak Lynas ini, dia ingat mereka datang kita takut, kita tak takut Lynas! Kita mahu hentikan Lynas. Sungguhpun Pulau Pinang tak ada Lynas, tetapi kita nak sokong rakyat di Pahang".

"Bila Lynas MELETUP, bila ada loji nuklear, SEMUA akan KENA tak kira Melayu, tak kira Cina, tak kira India semua akan kena".

"Hentikan Lynas! Hentikan Lynas! Hentikan Lynas! Hentikan Lynas! Hentikan Lynas! Sekian terima kasih kepada semua".

Demikianlah ucapan Lim Guan Eng ketika menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang dan masih menjadi Ahli Parlimen Pembangkang di peringkat pusat. Kini, beliau telah ditabalkan sebagai Menteri Kewangan yang sangat berkuasa, adakah beliau masih ingat kandungan ucapan yang pernah disampaikan ini?

Diam-diam saja? Ke mana perginya loji nuklear? Bahaya lagi ke? Atau segala kesan nuklear telah hilang bila PH memerintah?

Guan Eng, kalau sudah terlanjur kata, mohon maaf sajalah menjelang Syawal ini dan tarik balik kenyataan yang tidak berasas. Mulut tu jangan celupar lagi!

DARI FB PRESIDEN MCA, DS DR. WEE KA SIONG

Video : https://www.facebook.com/1002345083266329/posts/1283518188482349/

3 comments:

  1. Aku tngok..melayu berapa kerat pun tk sampai..koling lagi la tk nampak langsung dlm gambar..yg banyak
    .cibai jer

    ReplyDelete
  2. Ehh lupa plk nk tanya..kt keliling lynas tu perkampungan cibai2 jew kew..kampung melayu tkdo yek..sampai ber iya2 datang naik bas..

    ReplyDelete
  3. DULU AKU PERNAH TULIS MALAYSIA PERLU RAPATKAN ATAU MENYERTAI TERUS "PAKATAN BRICS"

    AKU AKAN BERHENTI MENYERANG ATOK FITNAH SEKIRANYA MALAYSIA MENYERTAI PAKATAN 'BRICS'

    ANTARA PERKARA BERANI YANG DIBENTANGKAN OLEH BRICS IALAH :

    1. Pemansuhan penggunaan Dollar sebagai matawang dagangan untuk urusniaga minyak antara negara BRICS + Iran + Venezuela.
    2. Memperkenalkan satu matawang yang akan digunakan secara bersama dalam urusan urusniaga minyak.
    3. AIIB(Asian Infrastructure Investment Bank) sudah ditubuhkan di Shanghai untuk Pakatan BRICS bagi mengantikan Bank Yahudi IMF dan World Bank dan menghapuskan penggunaan Dollar Amerika.
    4. Memperkenalkan serta mempromosikan kedua dasar kewangan baru dan urusniaga baru di atas untuk digunakan secara meluas di dunia.
    DOLLAR ,IMF , WORLD BANK DAN FEDERAL RESERVE AKAN HANCUR DIBAWAH PAKATAN BRICS

    Sergei Glaziev, pakar ekonomi dunia berada dibelakang penubuhan Eurasian Union, telah mengajak Russia melakukan satu anjakan kepada perubahan sistem ekonomi baru yang lebih kukuh, stabil dan kuat. Glaziev menempelak sistem ekonomi yang diamalkan oleh Amerika dan sahabat mereka di Eropah yang menggunakan sistem riba secara melampau untuk menampung piramid-piramid hutang dan dalam masa yang sama menjajah dunia melalui hutang-hutang yang diberikan.

    SERGEI GLAZIEV : SISTEM HUTANG + RIBA TIDAK MASUK AKAL

    Sergei Glaziev menyatakan, sistem hutang dengan riba yang tidak masuk akal ini, memenjarakan setiap pihak yang berhutang di dalam satu putaran hutang yang tidak akan habis. Ianya melumpuhkan keupayaan kewangan pihak yang berhutang sehingga akhirnya asset-aset milikan mereka dirampas.

    Beginilah cara sistem ekonomi barat menjajah dunia tanpa perlu mereka mempunyai wang dan keupayaan kewangan untuk mendapatkan sebarang pemilikan. Dengan mempunyai pihak yang berhutang dengan mereka, mereka menjual hutang tersebut sebagai satu lagi bentuk hutang dan menggandakannya dengan sistem yang tidak bersandarkan sesuatu yang realiti.

    Semua ini perlu dihentikan menurut Sergei Glaziev. Lalu Sergei Glaziev mencadangkan agar Russia mengetuai dunia untuk melakukan satu perubahan drastik. Cadangan drastik ini termasuklah membuang amalan menggunakan Dollar Amerika di dalam urusniaga minyak antara negara-negara bersekutu dengan mereka.

    Sergei Glaziev yang menjadi penasihat ekonomi kepada sebuah kuasa besar dunia. Sebuah negara yang dikatakan oleh jurucakap media mereka sebagai berkemampuan untuk menukarkan Amerika Syarikat dari sebuah negara kepada lebuan radioaktif yang beterbangan di udara. Russia sebuah negara dengan keupayaan nuklear yang hebat dan kemampuan keupayaan perang yang digeruni.

    Bank Negara dan Central Bank setiap negara perlu direvolusikan dan direncanakan semula tidak terikat pada RIBA Yahudi Sedunia dan penghapusan secara total Dollar EURO dan Federal Reserve.

    ReplyDelete