AdSense

Tuesday, April 10, 2018

Selesai masalah tren lambat. Beli 9 tren baru, 2 mula operasi Disember 2018

Kita semua bukan maksum yang tidak melakukan kesilapan. Namun setiap kesilapan itu harus diperbaiki.

Inilah yang telah dan sedang dilakukan oleh pemerintah negara Malaysia. Apa yang kurang pasti akan diperbaiki dan ditambahbaik. Bukannya tidak melakukan apa-apa!


Menyentuh tentang pengangkutan awam darat khususnya Perkhidmatan Tren Elektrik (ETS), Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab ke atas Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Datuk Seri Nancy Shukri memberitahu pihanya cukup sedar permasalahan yang berlaku melibatkan perkhidmatan ETS.

Sedia maklum, faktor kelewatan perjalanan ETS adalah disebabkan kerosakan tren dan masalah teknikal seperti terputus bekalan elektrik.

Justeru itu, sebagai langkah penyelesaiannya, sebanyak sembilan (9) tren dibeli, dua (2) daripadanya sudah pun sampai dan akan mula beroperasi pada hujung tahun ini iaitu bulan Disember.

Kesemua 9 tren akan beroperasi sepenuhnya dijangka November 2019 sekaligus menambahbaik mutu perkhidmatan ETS.

Dalam bulan ini juga pihak Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) akan mengeluarkan jadual perjalanan yang baharu bagi memudahkan para pengguna. Jadual ini akan dikemaskini dalam laman web rasmi KTMB http://intranet.ktmb.com.my/ktmb_ui/ dan media sosial mereka https://www.facebook.com/ktmberhad/


No comments:

Post a Comment