AdSense

Thursday, April 27, 2017

Wee Ka Siong mahu keadilan buat pelajar tahfiz Mohd Tharif Amin


Berita kematian pelajar tahfiz Mohd Tharif Amin Mohd Gaddafi, 11 tahun, cukup menggemparkan dan mendapat perhatian ramai. Kes ini dibincangkan di merata tempat, media sosial, kedai kopi bahkan dalam pejabat. Sudah tentu ramai yang ingin mengetahui punca kematian - penyakit atau didera atau lain-lain sebab.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang juga Timbalan Presiden MCA Datuk Dr Wee Ka Siong juga mengikuti isu ini secara dekat. Beliau dalam satu kenyataan mengharapkan siasatan dapat dijalankan dengan lancar dan mengheret mana-mana pihak yang didapati bersalah ke muka pengadilan.

Dalam masa sama Wee Ka Siong yang juga merupakan Ahli Parlimen Ayer Hitam itu menasihati orang ramai supaya tidak membuat sebarang spekulasi dan membiarkan pihak berkuasa menjalankan siasatan.

Bapa kepada Mohd Tharif Amin, Mohd Gaddafi Mat Karim, 43 ketika menerima ucapan takziah daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menerusi telefon.
Biarlah pihak yang berkaitan yang buat kerja. Biarlah siasatan dijalankan.  Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintenden Rahmat Othman sendiri mengesahkan bahawa pihaknya akan memanggil pembantu warden tersebut bagi membantu siasatan berkenaan dan mendapatkan laporan penuh pihak hospital.


1 comment:

  1. Walau apa pun sbb nya ia ttp menyedihkan..

    ReplyDelete