AdSense

Wednesday, March 1, 2017

30 GAMBAR Keterujaan Jelajah Pendidikan @KemPendidikan


Jelajah Pendidikan Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) yang diadakan pada 24 dan 25 Februari 2017 di Amanjaya Mall Sungai Petani, Kedah padat dengan pengisian idea para guru dan mempamerkan kreativiti minda para pelajar sekolah.


Pelbagai program diadakan seperti Dialog Bersama Menteri Pendidikan, Pameran dan Showcase Agensi Pendidikan serta Persembahan yang menggabungkan para guru dan pelajar. Program cetusan idea Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid itu telah membuka ruang kepada para pendidik bagi mencerna idea dalam memantapkan taraf pendidikan negara.


Para guru dan pelajar turut didedahkan dengan lebih terperinci mengenai dasar utama KPM kepada rakyat dan ibu bapa melalui pameran dan khidmat nasihat rundingan pendidikan.

Anda juga dapat melihat sendiri kreativiti luar biasa golongan pelajar hasil didikan dan pembelajaran di sekolah. Kejayaan program yang julung kali diadakan pada tahun ini bakal diteruskan di Terengganu pada bulan 24 dan 25 Mac depan.


Semua pihak terutamanya ibu bapa dijemput hadir bersantai bersama anak-anak di samping menimba pengetahuan berhubung dasar pendidikan negara.




























SUMBER GAMBAR : FB Malaysia Menjerit

1 comment:

  1. Bagaimana pula prog. JELAJAH PENDIDIKAN BUMIPUTERA yg. amat BERNAS tu , terutamanya utk. BANTU bangsa BUMIPUTERA MISKIN/TERCICIR SEKOLAH tu TAK diHEBOHkan secara BESARAN - senyap aja, aahal???!!!! Facebooknya pun masih belum di"UPDATED" ke 2017!

    MEKASIH YAM Raja Salman bin Abdul Aziz Al Saud & YAB PM Orang Asal/Indigenous/Bumiputera Islam/Melayu, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak terCINTA kita ni!

    Tapi, tolong PASTIKan mana2 PELABURAN Petronas termsk. bersama ARAMCO di RAPID PENGERANG kita ni akan juga FOKUS bantu BANGSA Bumiputera kita termasuk yg. terCICIR SEKOLAH - supaya TAK diDISKRIMINASI termasuk utk. KURSUS2 jangka pendek yg. begitu MAHAL dlm. industri MINYAK/GAS/PETROKIMIA di IKBN cthnya di Bndr. Penawar di JOHOR tu; yg. juga menawarkan SIJIL ANTARABANGSA dlm. industri gas/minyak! Patutnya PERCUMA atau diTAJA oleh K'jaan (bukan hanya bergantung pd. industri2 utk. MENAJA depa) pd. bangsa BUMIPUTERA MISKIN/SEDERHANA kita termask. yg. TERCICIR SEKOLAH! Dan TAK diDISKRIMINASI dr. segi umur sbb ramai jenerasi BERUMUR dr. bangsa BUMIPUTERA kita yg. masih GAJI MINIMA pun nak REBUT peluang kat industri MINYAK/GAS/PETROKIMIA ni! Dan kenapa KURSUS2 industri minyak/gas/pertokimia ni hanya diJOHOR?!!


    Tok Landak.

    Nota: Aku harap sy. PETROKIMIA Jerman, BASF tu yg. dapat punya bayak TANAH2 negeri, di JOHOR & KUANTAN baru2 ni; TAK menDISKRIMINASI bangsa BUMIPUTERA kita - apalagi aku pi kat website dia; nak cari muka BUMI pun SUSAH! Tapi di BASF di Jerman cthnya, K'jaan Jerman tu amat MELINDUNGI pekerja2 BUMIPUTERA Jerman dia!
    Begitu juga kalau bina HUB industri minyak/gas/Petrokimia kat SIBU juga - pastikan bangsa BUMIPUTERA miskin/tercicir sekolah kita juga dpt. REBUT peluang EMAS ini - & TAK dak had umur!

    ReplyDelete