AdSense

Wednesday, August 19, 2015

Penconteng tembok sama macam penampal iklan ceti





Apa cerita ni? Bukanlah emosi tapi hanya nak tanya dimana penguatkuasaan?

Sebelum ini dinding-dinding dan tembok sekitar ibukota diconteng dengan lukisan yang mengundang rasa sejuk mata memandang.

Lukisan grafiti misalnya, berciri-cirikan kesenian dan membawa mesej positif. Kesenian grafiti yang cantik ini menarik minat generasi muda untuk menjadi lebih kreatif.

Tetapi ada segelintir pihak yang tidak bertanggungjawab telah menconteng pula dinding serta tembok dengan lukisan yang buruk.

Langsung tiada nilai-nilai seni hasil daripada tangan si penconteng. Hasilnya saling tidak tumpah seperti poster-poster biadap ceti haram yang ditampal. Bertujuan menghasut orang ramai untuk masuk perangkap mereka. 

Sama macam ceti haram, penconteng harta benda awam ini masih berlaku secara berleluasa. Apatah lagi penganjuran demonstrasi jalanan menjelang tiba. Ini saja cara mereka mendapatkan promosi sekalipun dengan jelas berkelakuan seperti orang tidak bertamadun!

Ini pula kenyataan daripada Ketua Pemuda UMNO WP :

Bersih 4.0 dan gerakan memprovokasi rakyat untuk turun ke padang sudah sampai merosakan harta benda awam.

Tindakan mesti diambil kepada kumpulan ini kerana merosakan harta awam.

Banyak duit rakyat digunakan untuk menaiktarah dan membuat kerja-kerja penyelengaraan untuk mencantikkan Kuala Lumpur, namun apa yang di buat oleh Penyokong Bersih ini amat tidak bertanggunjawab.

Mereka berjanji tidak akan merosakan harta awam, inj belum pun bermula agenda lakonan mereka, kerosakan sudah di lihat.

Kerajaan mesti melaksanakan pemantauan dan diharap mereka ini membayar kembali ganti rugi kepada rakyat terhadap kerugian ini.

Razlan Rafi

No comments:

Post a Comment