AdSense

Wednesday, May 27, 2015

Cara MP Kota Tinggi dekati masyarakat akar umbi


222 orang, jumlah anggota Dewan Rakyat - Ahli Parlimen Malaysia.

Setelah bergelar wakil rakyat, bagaimana kita berpeluang menikmati manfaat daripada orang yang kita pilih, pada pilihanraya.


Bagaimana kawasan tempat kita tinggal, terbela ataupun tidak. Bagi kawasan yang ditadbir oleh Barisan Nasional sudah pastinya tiada masalah.

Dalam hal ini, kerajaan Barisan Nasional cukup mementingkan soal turun padang. Antara lain, ia disebut sebagai transformasi kepimpinan yang lebih inklusif. Masyarakat di akar umbi perlu sentiasa melekat pada diri seorang wakil rakyat sekaligus segala permasalahan kecil mampu ditangani sebelum ianya merebak menjadi masalah besar.

Mengambil contoh, satu kawasan di Kota Tinggi, Johor.

Ahli Parlimennya Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid kelihatan selesa berdamping dengan masyarakat akar umbi. Selain mendengar sendiri keluh kesah rakyat, beliau juga dapat memberi penerangan secara berterusan kepada masyarakat setempat misalnya isu-isu nasional.


Selain itu, segala jenis tohmahan yang dilempar pembangkang kepada kerajaan juga dapat dijawab dengan cara yang lebih berkesan - mudah difahami masyarakat. Ia sekaligus dapat mengelakkan rakyat daripada terpedaya dengan tipu helah pembangkang - pasukan yang sentiasa membangkang kerajaan tanpa henti.

Sembang Santai

Program bersama rakyat, dihadiri masyarakat setempat yang tampil memberikan cadangan-cadangan mereka kepada Noor Ehsanuddin. Mereka juga berkesempatan meluahkan permasalahan kepada Ahli Parlimen ini yang dijadikan sebagai tempat untuk mengadu.

Beginilah keadaan yang dapat kita lihat apabila kerjasama erat antara JKKK Tanjung Sedili, UMNO Cawangan Tanjung Sedili dan Pusat Khidmat Kota Tinggi sehingga mampu menganjurkan program Sembang Santai dalam suasana bersatu padu.

Kerjasama erat dan bersatu padu di setiap peringkat sambil diresapi semangat kepimpinan berjiwa rakyat sebeginilah yang rakyat perlukan.

2 comments:

  1. ...

    Muhyiddin Mahu Hantar 200 Surat Ke UMNO BHG Tolak Najib?

    https://youtu.be/zEJma8Ld5fM
    https://youtu.be/KtM1vqPEBOc
    https://youtu.be/mgssNnX_sZA

    Sumber Berita


    >>>Klik Di Sini<<<



    Singkir Najib, Naikkan Mukhriz - Tun M Busuk Hingga Ke Usus!

    Sumber Berita


    >>>Klik Di Sini<<<



    MAKIN Tolol - Puteri UMNO Menyalak Lagi Dari Caw ke bhg ke PAU 2015!!

    Sumber Berita


    >>>Klik Di Sini<<<

    ReplyDelete
  2. KAMI SEKELUAR TAK LUPA UCAP PUJI SUKUR KEPADA ALLAH S,W,T DAN TERIMA KASIH BANYAK KEPADA AKI,RUSLAN KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA BALIK INDONESIA DAN MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAH ANDA TELEPON LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
    JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..



    JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT TELEPON AKI RUSLAN SALEH NMR (_0_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI

    ReplyDelete