AdSense

Sunday, April 26, 2015

"Wa kenal ini baju, wa mesti undi ini logo BN!"


Itulah ungkapan ringkas daripada pengundi warga emas di Permatang Pauh.

Cukup tersentuh apabila melihat raut wajah warga emas daripada masyarakat Cina ini ketika bertemu dengan pemimpin no 1 MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Begitu juga situasinya dengan Timbalan Presiden MCA, Datuk Wee Ka Siong yang kelihatan gigih bersama jenteranya turun ke padang menemui pengundi Cina.

Sementara pada hari ini pula,seramai kira-kira 20 orang penceramah daripada MCA termasuk dikalangan pemudanya turun padang bertemu masyarakat setempat terutamanya dikawasan pengundi Cina.

Mereka juga memberikan kesedaran kepada pengundi mengenai betapa pentingnya untuk mereka mengundi calon BN Suhaimi Sabudin pada #PRKPermatangPauh ini.


Daripada respon, keadaan digambarkan lebih baik berbanding sebelum ini, masyarakat dilihat lebih fokus mendengar ceramah daripada BN ini.

Sekalipun Permatang Pauh merupakan kubu kuat Anwar Ibrahim, namun tidak mustahil ia berupaya dipecahkan BN.

Selain daripada perasaan muak rakyat Permatang Pauh terhadap calon keluarga Anwar, mereka juga dilihat mahu mendapatkan pembaharuan kepimpinan di kawasan itu dan tidak rela untuk memiliki pemimpin yang akan menghilangkan diri.

Tugas untuk merampas kembali kerusi Permatang Pauh daripada parti keluarga Anwar ini pastinya sukar namun tidak mustahil ia membawa kejayaan apabila gerak kerja jentera BN yang padu dan berterusan ini akan menyedarkan rakyat!




2 comments:










































































































































  1. " WE LOVE PM??????" Ingat tak lagi PRU13?


    ReplyDelete
  2. Itu cerita lama..kalau mau cerita yg sejarah sejarah...kita kena ingat nenek kita dulu pun anak dara....kalau sudah berumur dan sudah tua..jadi la tukar baru...tilam lama tukar baru..

    ReplyDelete