AdSense

Wednesday, September 18, 2013

Kes Liwat II : Ramainya Mat Saleh

Kes liwat II babitkan Anwar Ibrahim semalam ttelah berjaya gugurkan salah seorang hakim, Tengku Maimun.

Ada baiknya hakim itu digugurkan kerana dikhuatiri membuka ruang kepada pihak responden (Anwar) untuk sesuatu keputusan akan datang.

Dan hari ini pula mahkamah rayuan Putrajaya akan mendengar dan mungkin akan membuat keputusan untuk permohonan reaponden yang mahu menyingkirkan Shafee Abdullah daripada menjadi Timbalan Pendakwaraya.

Walau apa jua keputusan diharap ia tidak membuka ruang kepada pihak responden untuk keputusan akan datang. Erti kata lain, responden tidak mampu lagi untuk menuding jari kepada mana mana pihak.

Shafee?
Responden kata Shafee sebagai saksi dan tak boleh jadi Timbalan Pendakwaraya.

Semalam juga Shafee nafi dan akan mengatakannya kepada mahkamah bahawa dirinya bukan saksi.

Apakah keputusan untuk rayuan permohonan responden kali ini?

Semoga pemerhati luarnegara yang begitu ramai dapat menggerunkan pihak pendakwaraya.

Pemerhati luarnegara?
Seramai 6 orang pemerhati luarnegara dibenarkan mengikuti prosiding mahkamah ini. Ia tidak termasuk yang dalam senarai, hampir 10 orang si hidung mancung berambut kuning berada dalam bilik perbicaraan.

Seolah olah sistem kehakiman negara tidak mampu laksana amanah dan tanggungjawab sebagai badan yang telus?

Begitulah Anwar dimata dunia?

4 comments:

  1. ..aljuburi trimmed bulu kening.. hehe.. sejibik style peliwat tegar ketagihan lobang kunyit.. haramjadah sungguh alujuburi sekoq ni..

    ReplyDelete
  2. Semoga beliau sempat bertaubat sebelum ajal menjelang.... kesian terlalu ramai pencacai lubang kunyit yg menyokonggynya

    ReplyDelete
  3. KEADILAN HANYA ATAS KERTAS....BAGAIMANA KALAU ANUAR IBRAHIM ITU BURUH ANGKAT SAMPAH..ADAKAH PETKARA YG SAMA BERLAKU..UNDANG UNDANG YG ADIL HANYA UTK YG BERKUASA..CELAKA DAN CELAKA..

    ReplyDelete