AdSense

Sunday, August 11, 2013

NAMEWEE, ALVAVI DAN BELIA CINA DIPERSILAKAN MENGHINA ISLAM, MELAYU

Wahai budak-budak Cina, anda kebal, anda hebat! Tiada undang-undang yang mampu menghalang anda untuk menghina Islam dan Melayu!

Kerajaan sangat baik dan lembut.
(Siapa kerajaan? Melayu. Siapa kuasai ekonomi? Cina)

Dulu rakyat begitu takut untuk melakukan kesalahan apatah lagi menyentuh bab agama dan perkauman.

Selain penguatkuasaan undang-undang, rakyat sebelum ini sedar bahawa bukan mudah untuk mencapai perpaduan dalam hidup di negara pelbagai kaum.

Lantas yang demikian rakyat Malaysia sebelum ini begitu menjaga hal-hal melibatkan isu agama dan perkauman.

KINI TIDAK LAGI.
Pandangan penulis, kerajaan begitu cenderung untuk berlembut. Ditambah pula dengan bilangan kerusi parlimen milik pembangkang bertambah dan dikuasai pula DAP.

Menteri kabinet Najib Razak bukan lagi dikalangan orang yang kuat, tidak sekuat dizaman Mahathir Mohamad.

Najib mungkin seorang yang tegas, tetapi tidak melibatkan orang-orang sekelilingnya.

LEMBAP DAN LAMBAT BERTINDAK.
Walaupun budak-budak Cina biadap seperti Namewee, pasangan celaka Alvavi kelihatan hebat dengan tindakan menghina Melayu dan Islam, kerajaan masih berlembut dan memberi muka.

Apakah kerajaan Najib hari ini mahu memberi kuasa kepada lebih 60peratus rakyat Malaysia berbangsa Melayu dan beragama Islam ini bertindak dengan cara mereka sendiri?

Apa guna undang-undang jika tidak dipraktikkan? Atau sememangnya tiada undang-undang yang diperuntukkan bertujuan memelihara perpaduan dalam negara?

Namewee dengan Negarakuku, fitnah guru Melayu, hina Melayu TNB, persoal filem buatan bangsa Cina The New Village sedangkan membisu dalam hal filem Tanda Putera (kerana Shuhaimi Baba orang Melayu)

Ditambah pula dengan pasangan seks bebas Alvivi dengan hidangan sup tulang babi disaat umat Islam menyambut Ramadhan.

Apakah kerajaan Najib akan bertindak apabila budak-budak Cina ini meletakkan kepala babi dihadapan rumah rasmi Perdana Menteri baru tindakan akan diambil?

Penulis yang baru pulang ke kampung ketika Syawal ini dapat merasai perasaan marah dikalangan rakyat kelas bawahan dan pertengahan ini, baik warga emas mahupun belia.

Apakah Najib mendengar suara rakyat kelas bawahan dan pertengahan ini?
Atau Najib hanya mendengar 'hujah-hujah' Ketua UMNO / BN Bahagian atau Cawangan yang hanya pandai membodek?

Najib berusaha untuk mendekati rakyat, setelah memiliki akaun Facebook apakah Najib tidak nampak reaksi rakyat dalam sesetengah isu?

Rakyat semakin marah apatah lagi isu agama dan perkauman semakin menjadi-jadi dan perkara yang menyedihkan apabila kelihatan seolah-olah tiada tindakan diambil, jika adapun ianya amat longgar sehinggakan episod-episod biadap budak-budak Cina bagaikan patah tumbuh hilang berganti.

'Umpama cicak yang sengaja memutuskan ekornya untuk mengelirukan musuh dan ianya akan kembali tumbuh dalam jangka masa singkat.'
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

6 comments:

  1. Lari dari topik sikit tapi saya rasa blog ini boleh publish komen saya mengenai perlantikan Abdul Azeez Rahim sebagai pengerusi Tabung Haji.

    Saya mintak tolong sangat-sangat dengan kerajaan utk tarik balik watikah perlantikan beliau.

    Saya kenal Azeez. Ini kisah hidupnya. Sekolah rendah di SK bukit bintang. sekolah menengah di Sm bukit bintang PJ. GAGAL SRP. Masuk vanto akedemy PJ dan ambil SRP sekali lagi dan gagal SRP sekali lagi sbg pelajar persendirian.

    Lepas itu dia kerja di Shah Motel di Pj sebagai pelayan. Sambil tu dia mula jual kereta terpakai di kalangan kawan2 dia. Dulu dia duduk di kg ghandi jln klang lama.

    kemudian dia pindah ke rumah panjang dekat sg way. dia buka kedai kereta terpakai di pj. Nama kedai KTA- Kereta Terpakai Azeez.Banyak buat duit bila dia jual kereta kat pensyarah ITM dsb.

    Masuk politik melalui kenalan di Baling. Dia lahir dan membesar di Petaling Jaya. Emak dia 100% mamak. dia janda 5 anak lelaki. Ayah dia rahim ( 100% mamak) tinggalkan anak2 dia dan kawin lain. ayah dia dulu pernah bawa teksi. pas tu berniaga kedai makan dsb.adik beradik dia nasir, rashid, rahman dan mutalib.

    Dia bohong satu dunia yg dia ada MBA dari "Preston" universiti. Tak pernah ambil SPM tahu2 dah "beli" MBA.

    Dia kalau baca ni pasti terkejut sbb maklumat ini betul 100%. Dia memang kenal sangat dengan saya.

    ReplyDelete
  2. Datuk Sri Nazri Azizi menteri pelancungan patut disingkirkan daripada kabinet dan UMNO kerana pemimpin ini lah orang cina semakin kurang ajar dengan Islam dan melayu. Kita perlukan pemimpin yang kuat dan berani dalam UMNO menjadi barisan kepimpinan yang baru.! bukan yang pentingkan duit, kuasa dan dunia dan sanggup gadai masa depan anak cucu melayu dan tanah air ini.

    ReplyDelete
  3. Itu perkara yang jelas. Bagaimana pula perkara-perkara yang dianggap remeh tetapi ia mempunyai unsur-unsur kanser yang boleh meruntuhkan jatidiri Melayu macam anai-anai menumbangkan pokok yang sasa kelihatannya.

    Hari ini pembukaan rasmi Pusat Transformasi Bandar di Alor Setar. Kenapa singkatannya UTC? Adakah untuk diperkenalkan kepada para peladang di Kedah sebagai Urban Transformation Centre? Nak perkenalkan bahasa mat saleh kepada mereka kah? Tak bolehkah singkatannya dipanggil semudah PTB (Pusat Transformasi Bandar).

    Amat halus sekali jarum anai-anai ni menghakis jatidiri Melayu. Apabila ditegur ia dikatakan remeh. Tetapi ini adalah salah satu tanda aras yang menunjukkan betapa lemahnya Melayu (bahasa dan juga umatnya). Di manakah pejuang-pejuang bahasa kita?

    Jika kita pergi ke Itali atau Perancis, perkara seperti ini tidak berlaku. Jatidiri mereka amat kuat dan kukuh. Mereka akan bermati-matian mempertahankan bahasa mereka.

    Wahai para pejuang Bahasa Melayu, bangunlah dan bersuaralah demi jatidiri Melayu. Agamigir.

    ReplyDelete
  4. Anon 3:40 Aug 14

    Andai benar mesti buat report polis. Cerita Azeez ni dah banyak sangat tapi kenapa tiada tindakan dari orang-orang yang kenal dia buat report polis ke serah maklumat ke SPRM? Andai tiada usaha ini maka cerita--cerita saudara mengenai Azeez ni akan hanya tinggal andaian.

    Contonh MBA dia, kalau kelulusan tu 'dibeli' sudah cukup bukti untuk disiasat. Perkara ni banyak terjadi di luar negara NZ, Australia, Amerika dan sebagai nya dimana orang yang menggunakan kelayakan yang tidak di perolehi secara sah. Ada kisah yang dah berpuluh tahun memegang jawatan-jawatan tinggi dan penting tapi " by the time they are caught these people have already ripped the system apart to their advantage ".

    Harap usahakan tindakan diambil sebelum menjadi parah.

    OM - Melayu Luar Negara

    ReplyDelete
  5. Kenapa kerajaan lantik Azeez Mamak Rahim sebagai Pengerusi Tabung Haji ?

    Rukun Islam kelima kepada semua umat Islam di seluruh negara. Menunaikan Haj di tanah suci. Sekarang dengan perlantikan Azeez, siapa ada duit boleh menunaikan Haj, siapa yang tidak dapat bayar duit poket tidak akan dapat pergi.

    TABUNG HAJI AKAN JADI EKSKLUSIF SEPERTI KEDAI ROLEX ATAU FERRARI. Rakyat biasa akan mula tolak Tabung Haji dan terpaksa menggunakan kemudahan yang lain untuk menunaikan Haji di tanah suci.

    Kuota untuk Tabung Haji akan di pegang oleh Azeez Rahim supaya anak beranak, seluruh UMNO yang dia berhutang kepada boleh di lepaskan dengan memberi PERCUMA kepada mereka menunaikan Haj di tanah suci. Kesucian Agama kita sudah tercemar dengan perlantikan perompak ini sebagai pengerusinya. Bukan Presiden UMNO ini tidak tahu. Mesti dia sudah dapat laporan demi laporan penipuan ahli perniagaan Azeez ini kepada hampir semua pemimpin dalam UMNO dan di luar. Berapa ramai yang sudah terpedaya dengan dia ? Berapa ramai sudah di tipu dia ?

    Adakah pemimpin UMNO yang lain hanya akan duduk dan jadi YES MAN seperti dalam pentadbiran Mahathir dan Pak Lah ? Adakah kesucian Haji sudah tidak bermakna lagi kepada teras kepimpinan UMNO sampai melantik seorang penipu perompak sebagai Pengerusi Tabung Haji di terima sebulat suara oleh mereka ?

    Jangan sampai UMNO jadi pembangkang selepas Pilihanraya UMUM ke 14.

    ReplyDelete