AdSense

Friday, January 11, 2013

Hormat pada Harun Din tapi kenapa dia tak tegur Anwar?


Ada antara kita yang masih menghormati Harun Din, ahli ulama PAS yang masih lagi lantang dalam bab bab Islam. Harun Din antara orang lama dalam PAS tapi masih lagi kekal dgn prjuangan lama, Negara Islam, bukan Negara Berkebajikan yg telah ditukar oleh gerombolan Anwarinas dalm PAS.

Baru baru ini Harun Din desak Mahathir untuk bertaubat atas kenyataan pepatah Inggerisnya,

1. Harun Din, pemimpin PAS menyuruh saya bertaubat kerana saya telah berkata dalam bahasa Inggeris “Better the devil you know than the angel you don’t”.

2. Mungkin kerana Harun Din tidak mahir dengan loghat pepatah Inggeris maka ia fikir ini bermakna saya sanggup bersama dengan syaitan. Makna sebenarnya pepatah ini ialah “lebih baik orang yang dikenali daripada orang yang tidak dikenali”.

3. Kalau Harun Din fikir saya bermaksud lebih baik saya bersama syaitan yang saya kenal daripada malaikat yang saya tidak kenal dan ini salah di sisi agama, maka dia bolehlah suruh saya bertaubat. Tak apalah.

Dr M kata di blognya, http://chedet.cc/ yang bertajuk BERTAUBAT.

Inilah, selagi bergelar orang politik, selagi itu agenda politik dilakukan. Sebagaimana kata Dr M, Harun Din sememangnya kurang mengerti pepatah Inggeris itu. Apa yg ingin disampaikan disini ialah, KENAPA ulama PAS itu tak gesa Anwar bin Ibrahim untuk bertaubat? Apakah ulama PAS mengganggap dahi yang dicalit utk penganut agama Hindu sebagai tidak terpesong akidahnya? Apakah melakukan hubungan seks bersama pelacur Chinna sebagai pahala ataupun aktiviti sihat untuk diikuti anak muda? Apakah LGBT itu budaya Islam dalam masyarakat Malaysia? Apakah mengamalkan agama Pluralisme itu perjuangan PAS? Adakah negara Liberal di sokong PAS?

Maka, adalah baik jika Harun Din desak Anwar Ibrahim untuk BERTAUBAT sebagaimana lantangnya Karpal Singh bersuara suatu ketika dahulu!

1 comment:

  1. Ya betul3x....Fahami dulu maksud/pergertian perpatah/perumpamaan kemudian baru komen. Kedua2 aku salute tp sebagai pemimpin/rakyat M'sia wajib kita menasihat Nuar Berahim ni. Jd apa tugas ulama ni yg selama ni bersekongkol dgnnya ???.
    Nuar Berahim terang2 sokong kalimah Allah diguna pakai oleh ugama lain. Padahal Harun Din keluarkan kenyataan, sesiapa yg sokong kes ini, mereka kufur.
    JADI PERSOALANNYA MENGAPA HARUN DIN TK SURUH NUAR BERTAUBAT ?

    ReplyDelete