AdSense

Tuesday, October 2, 2012

Takda Kabinet Bayangan pulak dah?



Pelik-pelik aja Pakatan Rakyat ni.
Pelik lagi parti Keadlilan Rakyat PKR sepelik si boss nya peliwat tegar dan pelanggan Chinna Doll...

Dalam mimpi nak jadi pemerintah, siap ada bajet sendiri, yang semua orang maklum BAJET KENCING, bajet yang wujud semata-mata mahu mengumpan undi menjelang PRU13.

Meh baca apa anak buah Nuar Brahim cakap ni...

Pengarah Biro Antarabangsa PKR, Yusmadi Yusoff hari ini menegaskan bahawa tiada kabinet bayangan yang dibuat oleh parti pembangkang seperti yang dibangkitkan oleh Parti Pakatan Rakyat (PKR) sebelum ini.
 
Menurutnya,  PKR tidak pernah membincangkan senarai untuk kabinet bayangan di dalam mesyuarat Pakatan Rakyat (PR).
 
Tambahnya, PR tidak perlu mempunyai kabinet bayangan untuk menawan Putrajaya pada Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang.
 
“Setahu saya tidak ada pimpinan kabinet bayangan, yang ada hanyalah jawatankuasa PR yang dipersetujui semenjak awal majlis pakatan rakyat dibuat,"  katanya ketika ditemui di Lobi Parlimen.
 
“Saya rasa ini lagi satu tindakan parti lawan untuk memporak-perandakan antara kami yang semakin lama semakin utuh.
 
Menurut Yusmadi,  isu kabinet bayangan ini adalah isu yang sudah lapuk.
 
“Pakatan mempunyai formula tersendiri sebagai muafakat dan semuanya dilakukan dengan berdasarkan perbincangan majlis-majlis pimpinan pakatan.
 
“Kita taknak berlawan dengan bayangan, kita nak berlawan dengan UMNO secara realiti kerana kita mempunyai pimpinan yang lebih hebat dan bukan bayangan," ujarnya.
 
"Kita akan ikut dasar kita, kenyataan Shuhaimi itu tidak rasmi dan kita tak perlu Kabinet bayangan untuk tawan Putrajaya," katanya.
 
Terdahulu,  Ketua Penerangan PKR Selangor, Shuhaimi Shafiei berkata, kepimpinan baru negara itu semakin menampakkan bayangan dengan sebahagian kecil pimpinan kanan mungkin diangkat sebagai menteri dan timbalan menteri mengikut tradisi yang wujud di dalam hierarki kepimpinan politik tanah air. Sumber


SEMAKIN UTUH?
Kenapa dalam parti pu n kenyataan nya bertelagah sesama sendiri?
Awak cakap lain, Shuhaimi cakap lain? hahahahaha

MUAFAKAT?
DAP tolak Hudud. Apa macam utuh? hahahaha

No comments:

Post a Comment