AdSense

Thursday, August 2, 2012

Gilalah PR ni punya rancangan!!! RAKUS siottt !!!


Kami mengikuti polemik antara RPK-Harris Ibrahim yang satu masa dahulu bersama dalam MCLM atau Malaysian Civil Liberty. Samada sudah di daftar atau tidak, wallahu alam. SUARAM pun rupanya tak berdaftar tapi collect duit dari orang ramai. Bakal kenalah mereka tu.

Apa hal pun kedua-dua mereka pernah duduk berbincang macam mana rancangan nak menjatuhkan kerajaan BN.

Satu masa dahulu MCLM pernah meminta parti-parti politik memberi laluan untuk mereka kerusi untuk mereka bertanding. Mereka begitu bongkak dan perasan baik hingga menuntut mereka sebagai kumpulan yang akan pastikan calun-calun yang akan bertanding.

Kenyataan mereka ini langsung tidak dihiraukan pemimpin politik Pakatan tapi diktawakan pembaca blogosfera.

Tak lama timbul antara mereka persoalan bahawa Pakatan Rakyat tidak memenuhi citarasa dan harapan serta idealisma mereka, maka timbul pula opsyen 3 meletak mereka sebagai Third Force.

RPK kini berfikir bahawa Pakatan Rakyat tidak layak dengan pelbagai penyelewengan dan ketirisan yang dalam masa jangka pendek nampaknya mereka lebih teruk dari BN.

Dari rancangan menjatuhkan BN, dia melihat rancangan menjatuhkan BN perlu dilambatkan berasaskan "lesser of two evils." Dia menyedari faktor Melayu yang akan kembali kepada BN atau kalau masih membangkang akan berikan pada PAS.

Dia menyedari Najib sedang mengusahakan reform yang telah memenangi hatinya. Atas pandangan bahwa lebih baik pegang dahulu Najib dari Muhyiddin naik PM, RPK meyarankan sokongan buat sementara untuk Najib. - Sumber

No comments:

Post a Comment