AdSense

Thursday, July 19, 2012

Fathul Bari Gigit Nasrudin?


 “Secara prinsipnya kita sama sekali tidak bersetuju dengan apa jua bentuk fitnah dan provokasi. Ada blogger dari kalangan pembangkang dan dari Umno, masing-masing ada sumbangan fitnah sendiri.

“Sewajarnya golongan agamawan-agamawan dan ilmuwan-ilmuwan memperbetulkan keadaan ini, perlu bekerjasama kurangkan budaya melontarkan persepsi tanpa fakta dan bukti agar kita hidup dalam suasana yang menganalisa sesuatu sebelum menjatuhkan hukum,” katanya.

Beliau berkata demikian di dalam sidang media selepas program debat anjuran akhbar Sinar Harian bartajuk ‘PRU-13: Orang Muda Pilih Siapa?’ di Auditorium Karangkraf, di sini, hari ini.

Terlebih dahulu di dalam hujahnya, Fathul menegaskan golongan muda perlu menolak pemimpin-pemimpin yang suka mencetuskan huru-hara, menimbulkan propaganda dan persepsi tanpa disokong bukti serta fakta kukuh sehingga menyebabkan fitnah terhadap pihak lain.

Menurutnya, sikap ahli politik yang suka menimbulkan persepsi salah terhadap pihak lain diibaratkan seperti politik 'ala syaitan' yang hanya akan memburukkan pihak lain.


Sumber

No comments:

Post a Comment