Monday, January 30, 2012

Hadi Sedar lanjut USIA. NIK AZIZ, ANWAR, LIM KIT SIANG bila lagi ?

Semakin dekat PRU semakin panas politik dalam negara kita ni...
Dari budak-budak hingusan SMM yang bersemangat menurunkan bendera Najib kat PWTC, kepada yang orang lama. Belum sejuk cerita Hasan Ali kena pecat, kini politik tanahair disimbah lagi dengan kepanasan cerita Hadi Awang.

Hadi nak berundur dari dunia politik untuk beri peluang kepada generasi muda.
Eloklah tu, bak kata Tun M, DAH LAMA DAH....

Ada yang dok kata, Hadi nak 'bersara' kerana sebenarnya terdapat krisis dalaman parti.
Betoi ka Hadi?

Ada pulak yang kata ini hanyalah 'simpati' menjelang PRU.
Macam drama-drama pakatan pembangkang sebelum ini...

Sampaikan Anwar Ibrahim pula merayu kepada Hadi untuk menarik balik keputusannya itu?
Secara positifnya, Hadi telah dan memang lama dalam arena politik.
Mahathir sebelum ini pun pernah mengambil nasihat ibu, 'berhenti makan sebelum kenyang'
Hadi mungkin sedar akan kewujudan generasi muda.
Mungkin tidak bagi ketua umum Anwar Bin Ibrahim.
Mungkin kerana selagi cita-cita nya untuk menawan Putrajaya belum tercapai, JANGAN MIMPI nak tengok Anwar Bin Ibrahim ini senyap !

Dan Nik Aziz pun juga masih belum sedar akan faktor usia dan beliau mungkin masih tercari cari tahun yang sesuai untuk 'berehat'.


Lain pula cerita Lim Kit Siang, orang lama dalam DAP ini.
Kenapa masih tercari-cari masa sesuai untuk "berehat"?


Adakah Lim Guan Eng masih belum 'zionis' untuk menerajui parti anak beranak ini?
Kenapa masih tidak percaya kepada anak sendiri?

No comments:

Post a Comment