AdSense

Sunday, August 7, 2011

Dari Singapura ke Malaysia

Aura dari negara singa itu kini semakin hari semakin banyak yang telah masuk ke Tanah Melayu. Sepertimana kerajaan Singapura terdahulu yang ingin merayu undi orang-orang Melayu. Mereka masuk ke kampung-kampung. Pemakaian, pertuturan dan adabnya begitu 'MELAYU' sekali. Mereka menjadi terlalu 'MELAYU'.
Tapi itu hanyalah ketika kempen pilihanraya. Ketika merayu undi. Dan seluruh dunia maklum bahawa orang-orang Melayu ini sangatlah lembut hatinya. Lembut sehingga ramai yang sihat tulang empat keratnya menjadikan 'peminta sedekah' sebagai satu kerjaya di Malaysia.

Mengenai gambar di atas, mungkin ada dikalangan Melayu PAS dan PKR akan berkata bahawa artikel ini rasis. Mereka mungkin akan menyalahkan dan menyuruh orang-orang UMNO supaya mengajak MCA atau MIC melakukan perkara sama sepertimana Tian Chua. Kata-kata itu hanya kerana mereka memandang dari sudut luaran. Mereka memandang dari sudut politik. UMNO tidak perlu MIC atau MCA dalam sama-sama menjalankan ibadah orang Islam. Mereka akan melakukan jika mereka mahukan dan mereka lakukan dengan hati ikhlas. Islam tidak memaksa seseorang untuk memeluk Islam.


Perlu diigat, kafir di dunia ini mempunyai dua jenis iaitu
Kafir harbi, kafir yang mahu menjatuhkan Islam. Kafir jenis ini mempunyai talam dua muka. Di luarnya senyum, didalam nya sifat dendam kesumat terhadap Islam SANGAT TEBAL!
Berbeza dengan kafir yang satu lagi yang mana jenis ini boleh BEKERJASAMA DENGAN ORANG ISLAM dalam memajukan sesebuah negara.

Apa yang penting, kita perlu jaga AKIDAH diri sendiri.
Ada beberapa contoh baik yang boleh diikut.
Semua maklum orang-orang cina ini sangat pandai dalam bidang perniagaan.
Jadi, contohilah cara mereka. Rajin, bekerja keras, tepati masa, tegas dan berjimat cermat. Itu antara formula peniaga berbangsa cina untuk berjaya dan itu yang perlu kita contohi. Disebabkan agama mereka tidak melarang dari memakan khinzir, mereka makan. Janganlah kerana mahu menjaga hati sahabat kita yang bukan Islam, kita pula yang memakan haiwan tersebut yang terang-terang DI HARAM kan dalam Islam!



No comments:

Post a Comment