AdSense

Monday, July 18, 2011

Drama 'menyayat' hati

Remaja Wanita berpurdah melakonkan watak yang cukup ringkas iaitu dengan berdiri ditepi jalan yang muncul entah dari mana secara tiba tiba megeluarkan perkataan "Allah, Allah, Allah, Allah" ianya kelihatan seolah olah remaja perempuan ini adalah anak kepada si Mati yang terbaring di atas jalan.
Dan perhatikan lelaki yang bertindak menjaga remaja perempuan berpudah itu apabila menarik remaja wanita tersebut untuk beralih meninggalkan lokasi kejadian sebaik sahaja rakaman sudah di buat dalam plot remaja perempuan itu meraih simpati.
Lelaki tersebut hanya berdiri disebelah remaja perempuan berpurdah itu bagi mengawasi lakonan yang di buat. Siapa lelaki itu? Abang kepada remaja perempuan? Jika Abang kepada remaja perempuan itu sudah pasti akan turut sama membantu si pelakon yang terbaring atas jalan. Jika bukan siapa lelaki itu?
Ini lah mereka Pakatan Pembangkang yang cukup hebat dalam melakukan Konspirasi dan ini bukan lah satu benda baru kerana sudah lama mereka menjalankan Konspirasi terancang dalam menghuruharakan keadaan dan menghasut Rakyat Malaysia.
 Selanjutnya

2 comments:

  1. bak kata pencacai pas sekiranya ini dilakonkan oleh orang umno:
    "mrk ini bakal menhuni neraka jahanam krn menipu & mengada2kan perkara yg tidak benar!!"

    Nau'zubillahiminzaalik!! apa nak jadi pompuan berpurdah ni? lebih baik kamu bertaubat sblm nyawa diambil!! jgn kata tak apa demi bersih!! kamu tetap kotor hati!!

    ReplyDelete
  2. berhati-hatilah ketika berkata-kata... husnuzon (besangka baik) lah dalam satu perkara... adalah berdosa sekiranya kita menuduh sesuatu tanpa ada bukti... untuk kepastian... better saudari/saudara bertanya sendiri kepada tuan punya badan dari menuduh membuta tuli... fitnah tu lebih dasyat dari membunuh! kata-kata semasa marah kadang-kadang bukan datang dari akal yang waras... berfikir dahulu sebelum berkata-kata... ia boleh menyebabkan jatuhnye maruah orang yang berpurdah dan maruah agama sekali..

    maaf... dari kata-kata manusia yang lemah... ^_^

    ReplyDelete