AdSense

Thursday, May 18, 2023

Video YAB PM Anwar berkaraoke dan berjoget tersebar : Kawal nafsu berhibur, hormat perasaan rakyat marhaen

 


Blogger Raja Petra ada upload video YAB Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang berkaraoke dalam satu majlis bersama Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Ab Rauf Yusoh.


Dalam video ni tertera teks berbunyi, "Pemimpin seronok menyanyi, rakyat menderita semua naik. Terbaru elektrik naik. Kerajaan Madanon".


VIDEO DI SINI


Kalau pembaca khususnya pemimpin dan penyokong Pakatan Harapan serta UMNOZahid benar-benar sayangkan Kerajaan Perpaduan, tolonglah jangan pandang siapa Raja Petra. Tak kisahlah dia orang PAS atau orang PPBM. Sebaliknya tumpu pada isu yang dibangkitkan. 

Suara Lensa bersimpati dengan apa yang berlaku. 


Ya semua tahu Anwar memang suka pada hiburan. Lebih-lebih lagi bernyanyi dan menari. Search je google, mesti dapat jumpa dan lihat aksi-aksi beliau.


Cuma itu perangai masa dia pembangkang.


Kini, beliau adalah seorang Perdana Menteri, jawatan tertinggi dalam negara. Imej baik seorang Perdana Menteri perlu dijaga dan berada pada tahap yang sewajarnya.


Betul, PM juga manusia. Tapi lebih baik sebagai seorang PM, kalau hendak berhibur menenangkan fikiran dan sebagainya, buatlah ditempat tertutup. Buatlah di dalam rumah. Bukannya tempat terbuka. 


Anwar sebagai PM tidak lagi memerlukan publisiti sebegini. Jika zaman pembangkang, ya, amat digalakkan mempromosi diri dengan aksi-aksi sedemikian.


Dunia realiti, rakyat masih menderita, masih terkesan dengan kelembapan ekonomi walaupun negara beralih ke pasca COVID-19.


Pekebun-pekebun kecil kita di kampung sedang merintih, sedang menangis dengan ketidaktentuan ekonomi pada ketika ini.


Memetik laporan berita Utusan Malaysia hari ini 18 Mei 2023, "Penoreh resah harga getah murah, pokok diserang penyakit"


Sebelum itu, pada awal bulan ini, media melaporkan tentang kenaikan OPR.


OPR naik lagi, kini 3 peratus


Jadi sudah tentu ini zaman kita perlu bersederhana, berjimat dan kerajaan seharusnya mengutamakan kepentingan rakyat.


Melainkan kerajaan hari ini meramalkan mereka tidak lama berada di Putrajaya?




No comments:

Post a Comment