AdSense

Monday, April 30, 2018

SPR bawah JPN : PH guna story tahun 2012

Semua orang tahu puak Pakatan Pro DAP tidak ada isu atau modal untuk melawan Barisan Nasional. Sebab itu mereka terpaksa menggunakan isu lapuk dan sudah berjawab untuk bermain dengan persepsi serong.


Calon Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Nazri Aziz menjadi mangsa 'serangan kelakar' puak Pakatan Harapan diketuai DAP.

Mereka 'all-out' menyebarkan 'screenshot' artikel daripada akhbar online Sinar Harian bertajuk : SPR kekal bawah Jabatan Perdana Menteri.

Walhal artikel itu adalah berkenaan syor yang dikemukan oleh Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) berhubung penambahbaikan sistem pilihanraya agar SPR bertanggungjawab sepenuhnya kepada Parlimen.

Nazri ketika itu (tahun 2012) merupakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri sudahpun mengatakan dengan jelas bahawa SPR merupakan institusi ditubuhkan mengikut Perlembagaan di bawah Yang di-Pertuan Agong.

Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia ditubuhkan pada 4 September 1957 mengikut Perkara 114 Perlembagaan Persekutuan.

Baca selanjutnya di sini :
http://www.spr.gov.my/ms/info-spr/sejarah-penubuhan

Kasihan puak Pakatan Pro DAP. Gagal lagi untuk memperbodohkan rakyat dengan #tsunamiPHitnah

Apa komen puak Mahathir penjilat DAP tentang apa yang berlaku dalam isu Memali, Ops Lalang, ISA? Apakah benar Mahathir salahgunakan kuasa semasa pemerintahan diktator 22 tahun dengan menghumban musuh politiknya ke dalam penjara tanpa bicara?

Tahukah anda : Lim Guan Eng dipenjara pada 25 Ogos 1998 – 3 bulan sebelum Pilihan Raya Umum ke-10 (PRU10) seterusnya tidak dapat bertanding pada pilihan raya berkenaan dan digantung daripada menyertai politik selama lima tahun.

#BersamaBN
#HebatkanNegaraku
#HidupRakyat
#Nazri4P061
#Nazri4PadangRengas
#PadangRengasPilihNazri
#PRU14
#GE14

Sumber

No comments:

Post a Comment