Wednesday, March 14, 2018

Pengasas PPBM dedah apa yang berlaku dalam parti


Memahami Mahathirism

Ramai yang lihat Mahathir sebagai seorang yang desparado atau terdesak apabila sanggup bertanding guna tiket DAP dalam PRU14 sekiranya PPBM diharamkan akibat kesilapan diri sendiri.


Bagi penulis, Mahathir juga mahu tunjuk style angkuh dan diktatornya. Seolah-olah dia berkuasa atas segala-galanya.

Gila! Dia sampai sanggup jadi Presiden DAP. Parti yang dilabel rasis dan anti Melayu sejak berpuluh-puluh tahun dulu!

Tersentap penyokong DAP yang memang dah lama berdendam dengan Mahathir ni. Senang-senang saja dia nak hijack parti DAP?

Tengahari tadi berlangsungnya Diskusi UMNO Anda Tanya Kita Jawab yang dihoskan oleh Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Annuar Musa.

Bekas pengasas PPBM Ainina Saadudin selaku panelis secara terbuka membongkar sejarah parti milik Mahathir PPBM.

Jelas Ainina, pada asalnya tidak ada perancangan untuk tubuh parti baru. Namun ia berubah selepas anak Mahathir iaitu Mukhriz ditolak akar umbi kerana undi tidak percaya. Majoriti ahli akar umbi Kedah tidak lagi yakin dengan kepimpinan Mukhriz yang seakan-akan budak suruhan. Budak yang menerima arahan dan tidak mampu berdikari serta membuat keputusan sendiri.

Daripada misi Selamatkan UMNO, Mahathir selaku ketua pemberontak membela Mukhriz memperkenalkan pula misi Selamatkan Malaysia.

Hakikatnya, ia sekadar nama. Matlamat utama masih lagi kepada yang asal iaitu menyelamatkan legasi Mahathir.

Ainina yang lebih popular dengan nama Langkawinya itu turut mendedahkan modus operandi parti Mahathir.

Katanya, Mukriz meniru bulat-bulat cara pemerintahan bapanya Mahathir. Iaitu membela kroni mengatasi yang lain. Mukhriz atau boboi diangkat sebagai pencatur utama menyusun kekuatan sendiri, bukannya parti.

Beliau kata Ainina, meletakkan kroni dan budak suruhan yang mudah dicucuk hidung berada di tempat strategik di bahagian. Ini bagi membolehkan boboi mendapat sokongan mudah diperingkat pusat.

Mana-mana anggota yang dilihat sering mengkritik atau berbeza pendapat akan ditendang serta ditong sampahkan seperti apa yang menimpa Ainana bersama rakan lain.

Inilah cara PPBM. Menjadikan Mahathir sebagai dewa agung. Apa saja cara dan kata Mahathir perlu dipatuhi. Tiada istilah demokrasi yang tulen dalam PPBM.

Mahathir diangkat pemimpin serba betul, Mahathir dianggap satu-satunya pemimpin paling bijak di dunia ini, Mahathir manusia maksum yang tidak pernah melakukan dosa waima sebesar kuman. Ini menjadikan anggota PPBM yang ada hari ini adalah pentaksub Mahathirsm - ahli yang hidungnya dicucuk seperti lembu.

#TolakPPBM #TolakDiktator #TolakPakatanPRU14 #PakatanProDAP

SUARA LENSA
14 Mac 2018

No comments:

Post a Comment