AdSense

Friday, March 2, 2018

Jangan ‘Peram’, Tangani Segera Propaganda Pembangkang


Menjelang PRU14 yang berbaki beberapa bulan saja lagi,  pembangkang akan muntahkan segala peluru untuk menghasut rakyat agar membenci kerajaan.


Justeru, kerajaan perlu tangkas menjawab persoalan atau isu yang dimainkan pembangkang bagi mengelakkan persepsi negatif dalam kalangan masyarakat.

Dalam masa yang sama kata Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa, penjawat awam mahupun pegawai kerajaan juga dinasihatkan agar tidak termakan 'umpan' pihak di sebelah sana.

"Orang tu umpan, kita sambar, yang itu jadi masalah. Kadang-kadang kena pula yang jawab tapi tak tepat dah timbul masalah lain", katanya ketika Diskusi Umno Online : Anda Tanya Kita Jawab : Perangkap Perang Persepsi PRU-14.

Sementera itu bekas Ketua Pengarang Suara Keadilan, Datuk Seri Dzulkarnain Taib menyarankan agar isu yang dijadikan senjata oleh pembangkang tidak 'diperam' terlalu lama, dibimbangi ia akan terus mengelirukan rakyat walaupun sudah jelas ianya propaganda Pakatan Harapan.

"Dalam menangani masalah persepsi ini, salah satu perkara ialah dengan menanganinya dengan cepat, jangan tunggu lama, ini 6 bulan baru nak jawab. Kerosakannya (isu yang ditimbulkan) sudah banyak",  katanya mengulas mengenai isu 1MDB yang sering dibangkitkan pembangkang.


#BarisanProRakyat
#TolakPakatanPRU14

No comments:

Post a Comment